PrinsesseSjefen Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 De har ikke spurt, og jeg tror heller ikke de har fått med seg noe. Ser sjelden på nyheter når de er våkne (de bråker da for mye til at jeg får med meg noe likevel, da kan det heller vente til de sover) Så jeg har heller ikke tenkt på hva jeg skulle sagt...
mamma til twins Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Ja, jenta mi på snart 9 år er veldig opptatt av Lommemannen. Vi kjørte bil her om dagen, og jeg bablet i vei som vanlig da hun plutselig sa: "Hysj, jeg hører på nyhetene" med verdens mest veslevoksne mine fra baksetet. Og ja, nyhetene handlet om den såkalte Lommemannen. Hun har spurt hvorfor de kaller ham Lommemannen, og da har jeg fortalt at han har tatt ut foret i lommene og lurer gutter til å ta på tissen sin. Dette har selvsagt medført at jeg har måttet fortelle at ikke alle mennesker er like snille, og at noen få liker jenter/gutter på feil måte. Har også fått frem at uansett hva som skjer så er det også feil å la voksne ta henne på tissen og at det er galt av voksne å få henne til å ta de på tissen. I tillegg så har jo den samtalen vi tar med jevne mellomrom kommet opp, den i sjangeren "LØP hvis en fremmed bil stopper eller hvis noe tar kontakt med deg". Jeg tror ikke det har noen hensikt å skjule dette. Det er bedre at ungene får høre sannheten og at de lærer seg å inneha en viss skepsis overfor fremmede... Hun maste i flere dager før jeg fortalte henne om saken på en sannferdig og ordentlig måte, og etter den dagen har jeg ikke hørt et pip om Lommemannen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå