Gjest Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Hei, jeg er ny her inne. Har en sønn på 5 år og han bruker lang tid på å sovne. Tar 1 -1/2 time fra jeg starter å legge han til han sovner. Har noen råd for å "korte ned" tida? Han er "gira" om kvelden.
blond Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Velkommen hit! Jeg tror det er viktig å gjøre rolige aktiviteter etter barnehagetid slik at han roer seg ned etter en lang barnehagedag. Kan være han er urolig inne i seg og at det er derfor han bruker lang tid på å sovne. Jeg ville kuttet helt ut sukker etter barnehagen/de siste timene før han skal legge seg. Kanskje han legger seg for tidlig? Det kan kanskje være lurt å drøye leggingen en halv time? Prøv først de andre rådene før du prøver det siste. Det kan jo også være at han bruker lang tid på å legge seg fordi han vil være mer sammen med deg. Lykke til!
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Hei! Takk for svar! Han legger seg omtrent 19.30 tida. Vet ikke om det er for tidlig eller om det er passe. Ellers er han veldig glad i syltetøy og får det ofte til kvelds. Ellers ikke noe sukker om kvelden. Bør jeg prøve å få han til å spise noe annet om kvelden?
blond Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Jeg ville kuttet ut syltetøy så sent. Mange barn blir hyper eller oppgira/mer våken av sukker. Det er en enkel ting å teste ut. Min 5-åring legger seg klokka 2015, vanligvis. Det tok tid før vi skjønte at han la seg for tidlig, for han sovnet raskt. Derimot våknet han tidlig om morran, men etter han begynte å legge han senere forsvant problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå