Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Ville dere gjørt dette? dattra vår var ikke i bhg ennå, ikke overnattet hos noen så for meg blir det veldig rart å slippe henne.. men hun har god kontakt med tanta si som skulle kansjke passe på henne ofte på besøk hos henne , noen gang flere ganger i uka sier "tata" tanta selv har 4 barn som er store nå en sønn på 13 år er veldig glad i jenta vår hun var dagmamma og men det er noe annet å passe noen timer eller ei natt enn 3 netter... hvordan bler det med leggingen om kveldene? kommer hun til å lette etter mamma og pappa overalt? Har lyst å prøve en dag om dagen med hun først... Er det tidlig å reise for så lenge fra barnet? noen erfaringer eller råd mottas med takk..
pandabjørn Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Sander var bare 5 mnd da vi var en helg i oslo, mens han var hos mine foreldre og det gikk kjempe fint... tror kanskje jeg ville prøvd en natt hos tanta hennes før dere reiser bort å blir borte i 3 netter..... og det lønner seg å kanskje venne barna til å ligge borte en kveld eller to før de blir over 1 år... synes ikke det er tidlig å reise fra jenta deres når hun er 1,5 år...synes heller det er for sent men det er nå min mening..
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #3 Skrevet 17. januar 2008 Min eldste var på overnatting for første gang d hun var 16 mnd, hos mine foreldre. Det gikk veldig bra husker jeg, sov hele natten, spiste mer enn hjemme og var veldig blid (sikkert glad for å se andre ansikter enn mitt, he-he). Tror det går strålende, som regel er det når de er litt store at det går bra. ( Min yngste er 16 mnd, og har aldri sovet borte før heller.)
Mooncake Skrevet 17. januar 2008 #4 Skrevet 17. januar 2008 Da Kristin var 5 mnd fikk jeg blodforgiftning og lå 14 dager på sykehus. Kristin var hjemme hos pappa i helgen og hos mormor i uka. Altså sov hun borte "alene" i ukedagene. Det gikk kjempefint, men så har jeg også hvert masse hos min mor tidligere, så det var ikke ukjent sted. Når Kristin var 11 mnd var hun for første gang på helgebesøk alene hos farmor og farfar. Det gikk veldig bra, hun sov godt og var strålende humør. Vi har ikke vært så mye hos farmor og farfar, da de bor mye lenger bort. Hun har siden den gang vært 1 helg hos begge besteforeldre - går så bra så. Nå er hun 13 mnd og farmor og farfar maser om å få ta henne en helg snart Det er viktig med tilvenning før hun prøver seg alene. Du bør være med til tante og sove der. Forklare søsteren din hvordan du normalt gjør stell og legging, og la henne forsøke å gjøre det alene. Går det bra, og dattera di er vant til tante, så ville jeg forsøkt.
Sweet caramel Skrevet 17. januar 2008 #5 Skrevet 17. januar 2008 Syntes ikke det er for tidlig, men det er det bare du og ditt mammahjerte som bestemmer! Jenta di er nok klar for det, er på tide å løsrive seg litt så hun blir kjent med at andre mennesker er vel så bra som mamma. (Snakker av egen erfaring, hehe....) Siden hun kjenner tanta godt, og er fortrolig med henne, kommer det til å gå kjempe bra! Men en testovernatning er jo greit, så får du selv se at det ikke kommer til å bli noe problem:-)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2008 #6 Skrevet 18. januar 2008 Takk for svar Det var godt å høre at det er ikke for tidlig da det er litt forskjell ei natt eller tre hørte at mange benyttet seg med en kunne ikke la hun sove hos andre før hun ble ett år fordi hun sovnet bare med pupp fram til 12 mnd og en uke- da sluttet jeg å ammme så var det dårlig med legging -kun jeg som kunne legge hun ikke pappa så er det ikke søstra mi men til mannen skal nok prøve en gang om dagen neste uke og en gang natta - ikke avtalt ennå trenger litt avlastning jeg skal i bhg snart hun
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2008 #7 Skrevet 19. januar 2008 Trodde ikke så små barn hadde noe tidsperspektiv jeg! Om det er en eller tre netter spiller ingen rolle, jenta di hvet ikke om det er en time du er borte eller 10. Så det hele er vel mer opp til deg. Men jeg ville også begynt med en natt, for min egen del ;-)
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 20. januar 2008 #8 Skrevet 20. januar 2008 Tulla vår på 19 måneder elsker å ligge borte =0) håper nr 2 gjør det også. Har bevisst gjort vårt beste for å gjøre henne til ett sosialt lite vesen og klart det litt for godt hi hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå