Gjest Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Endelig har vi fått snakket ut om når vi vil ha barn. Og er enig i at vi vil ha om ca. 2 år. Så vi skal begynne å prøve enten sommeren 2009 eller sommeren 2010. Er så glad! Har vært verpesyk så lenge, men samboeren min som er ett år yngre enn meg har ikke vært klar, men i jula så sa han at han ikke ville vente mer enn 2-3 år til. Vi var hos foreldrene hans for noen uker siden og snakket om barn, og da sa han i en bisetning at når vi får barn, om ca. 2-3 år, så håper han at de kan passe på babyen iblandt. Altså er det et faktum, jeg skal ha en baby om 2-3 år! Er det noen andre som skal vente så lenge, eller skal alle prøve nå i år? Forresten: lykke til med dere andre ventere;)
AO3 Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Gratulerer, så morsomt? Hvor gammel er samboeren din? Vi begynte å prøve nå i forrige uke. Det er slitsomt å vente, men det hjelper vel veldig å ha et tidsrom å forholde seg til, tror du ikke? Sånn "vente på ubestemt tid" er helt håpløst, uansett hva det gjelder...
miepia30 Skrevet 19. januar 2008 #3 Skrevet 19. januar 2008 åh det er så godt å komme inn hit og se at det er flere som er like verpesyke som meg. Verpesyken kom ganske brått for 3 mnd siden. Men wow hvor sterk den er. Klarer nesten ikke konsentrere meg om annet. Har alltid vært mer opptatt av svangerskap og fødsler enn de fleste, så er på god vei mot å bli gynekolog. Har alltid visst at jeg vil ha barn men aldri følt verpesyken på kroppen. Før nå. Begge bestevenninene mine ble gravide omtrent samtidig og på første eggeløsning etter p pille slutt. Har vært veldig engasjert i deres svangerskap og koser meg masse med deres søte små prinsesser. Men nå oppleves det ikke like lett, må innrømme jeg er misunnelig, det verker i kroppen etter min egen. Tenk så spennende, hvor fort blir man gravid, hvis man i det hele tatt kan bli gravid? huff,skummel tanke. Hvordan blir svangerskapet, fødselen, kjønn, er ungen frisk? åh, det er så mye spennende i vente, har sååå lyst å bare sette igang. Men problemet er at jeg bare har vært sammen med den potensielle barnefar i 3 mnd. Aaaalt for kort for frk fornuftig. Så blir nok pent nødt til å vente en god stund. Tror ventetida hadde vært lettere om jeg hadde hatt en dato å forholde meg til, heldig du er som jo nesten har fått det! Føler ikke jeg kan spørre han om det heller, så tidlig i forholdet må vi vel fokusere på hverandre og dyrke forelskelsen. Hmm, men han har avslørt meg og vet at jeg er verpesyk, men han smiler heldigvis bare og syns det er litt søtt at jeg er så babysyk. Bra han er så fortåelsesfull. Han er 7 år eldre så det er godt mulig han er ganske så klar selv. Problemet er at han jobber i forsvaret og er stuck på et gudsforlatt sted i skogen og ingen sykehus=jobb for meg i nærheten. SÅ her en dag hintet han selv frempå at han kan slippe unna en stund av kontrakttiden om tar pappaperm! jippi jippi!!! han har bare kontrakt der i 2.5 år, og det tar tid å lage barn og bære barn i magen, så det betyr jo indirekte at det ikke blir mange år med venting. Hurra. Men vet jo det er aaalt for tidlig i forholdet å planlegge å lage barn. men det er deilig å dagdrømme. kanskje p pille slutt til jul? Oj dette ble fryktelig langt men jeg sitter inne med fryktelig mye følelser og lengsel etter å bli gravid. godt å få det ut.
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #4 Skrevet 19. januar 2008 Samboeren min er bare 21 år, så vi er jo ikke så gamle. Men vi har bodd sammen siden vi ble sammen, og har en hund sammen, og nå føler jeg at det snart er på tide å gå enda et skritt fremover:-) Så heldig du er som har begynt å prøve, det må være en utrolig spennende tid for deg! Jeg gleder meg sånn til vi skal begynne å prøve. Siden jeg vil ha barn tidlig på året så har vi blitt enige om enten å prøve sommeren om ett år, eller om to. Selv om det er snakk om 1-2år så hjalp det ekstremt mye å ha et tidsrom jeg kan forholde meg til, jeg kan begynne å planlegge og han slipper alt babymaset:-) Håper det går bra med prøvingen deres, og at det ikke tar så lang tid før du blir gravid!
Gjest Skrevet 19. januar 2008 #5 Skrevet 19. januar 2008 Skjønner utrolig godt hva du mener. Jeg begynte å bli verpesyk nesten med en gang jeg og samboeren ble sammen, og det er vanskelig å finne en måte å si det til han på. Du er jo heldig med at han er 7 år eldre enn deg da, for da er det jo større sjanse for deg at han blir fort klar. Jeg må si at det hjalp utrolig godt å få et tidsrom å forholde seg til, for når man ikke vet om man får barn om 1 eller 10år så blir man stressa. Og enda mer verpesyk! hehe. Jeg har iallefall roet meg veldig mye ned etter jeg har fått vite ca. når, tenker ikke på babyer 24 timer i døgnet lenger:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå