Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 At du søker med fullt navn og samtidig innrømmer at du har et forferdelig fedmeproblem:-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Frekke yppert: man trenger ikke ha et FEDMEproblem for å trenge bukplastikk.. Bukplastikk: Etter graviditet eller slanking får noen kvinner hud- og fettoverskudd på nedre del av magen som er vanskelig å trene bort. Bukplastikk sørger for fjerning av dette overskuddet og gjenoppretting av en stram og flat mage, samt en smalere midje. Det er ikke alles mager som trekker seg sammen til det normale etter graviditet vettu! Selv med trening..
Amanda- Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 yppert: DET stemmer faktisk ikke. HI: det skal litt til for og få det dekket.. men du må jo alltids søke... uansett kjempe masse lykke til=) håper det order seg for deg=)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Sorry da... prøvde bare å gi et godt råd:-)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Dr. Yppert Var du ikke litt frekk mot bestevenninnen din der? Hun har vel fått dekket bukplastikk av staten ...
Cat.68 Skrevet 17. januar 2008 #10 Skrevet 17. januar 2008 Det er en del kriterier de mener man skal oppfylle men det vil altid bli vurdert etter skjønn. Men de retningslinjer man går etter er. * Ikke en bmi over 27. (noen klinikker krever en bmi på 25) * minimum 3-4 cm heng. (målt stående ) * Fysiske/psykiske problemer Men som sagt det blir lagt til skjønn og det er kirugen som bestemmer om det blir dekket eller ikke. Be fastlegen din sende en henvisning til en klinikk hvor du kan få en rettferdig vurdering. Ps. Jeg tar ikke ille opp ang Ypperts slengbemerking, hehehehe
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Jeg lover så klart at vi skal ta opp dette ved en senere anledning Cat:-)
Nit@™ Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 Pluss det du skriver der Cat... Er du plaget med svie, sprekker, fukt = sopp får du dekket det nesten uansett. Det er et av hovedkriteriene for å få dekket det via RTV. Fordi sopp er et stort helseproblem. Var i alle fall det kirurgen sa til meg. Var det fuktplager var det nesten det samme med alt annet ) Ei venninne av meg hadde BMI på 32! Hun fikk ikke fettsuging da, bare fjernet henget. Det står en del på bukplastikk.com. Der er det også masse før og etter bilder. Det med BMI går egentlig mer på riskio ved operasjon. Det er større risiko å operere ei med høy BMI i forhold til ei med lav BMI. Siden dette skjelden er livsnødvendig behandlig må de veie risiko opp mot nytten av inngrepet. Det er jo en ganske stor operasjon! Jeg har ikke angret en dag, og det har sikkert ikke du heller Cat.68? Du var jo en flott dame før, men nå er du en flott dame m former da gitt ) Hvordan går det med deg etterpå? Du har vel snart 6 mnd dag nå?
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. januar 2008 #14 Skrevet 17. januar 2008 Er det sånn at man må holde vekta i 2 år før man får det innvilget?
Nit@™ Skrevet 17. januar 2008 #15 Skrevet 17. januar 2008 Nei. Tror det var slik før, men det var ikke noe spørsmål når jeg ble operert. Da jeg var på kontroll hos kirurgen hadde jeg BMI på 29, han anbefalte å gå ned 4-5 kg før operasjonen, Hadde BMI på 28 da jeg ble operert høsten etter. Jeg fikk time til operasjon 4 uker etter, men måtte utsette 9 uker pga sykdom. Nå har jeg BMI på 21, så det er litt forskjell ja. Har gått ned 20 kg siden operasjonen og det har ikke vært noe fordel. Vil nok anbefale å gå ned før. Men nå har heller ikke jeg slanket meg etterpå, men gått ned pga sykdom, så det var ikke akkurat planlagt ) Men om du vil gå ned burde du gå ned det du ønsker før operasjonen, blir helt klart bedre resultat.
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. januar 2008 #16 Skrevet 17. januar 2008 Ja, oki Hvor lang tid tok det før du fikk operasjon da? Fikk du det dekt? Håper og få en operasjon, dekt eller ikke, når/hvis/om jeg klarer og gå ned 20 kg til...
Cat.68 Skrevet 17. januar 2008 #17 Skrevet 17. januar 2008 Jeg angrer ikke en dag nei. Jeg stortrives med min nye mage. ;o) jeg har fått litt ptobleme med arret da jeg fått et hypotrifisk arr, men pytt . det er en liten pris å betale. det blir jo fint , det tar bare litt lenger tid. Den 22 er det bystene sin tur. Da skal jeg til colosseum for brystreduksjon/løft. ;o))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå