Gå til innhold

Trøske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uken har jeg hatt endel stikkinger i brystene. Har ikke helt klart å kjenne om det er inni brystene, eller i brystvortene.

Har lest litt og funnet ut at det kanskje er trøske.

Kikket så vidt inni munnen på vesla (hun er 4uker) men det var ikke så lett så jeg fikk bare sett at hun har endel hvitt belegg på gummene, og hun er litt blek på tungen.. Men ikke et voldsomt hvitt belegg der.

Hun har også vært utrolig masete ved brystet når hun spiser, frem og tilbake på og inn og ut av munnen hele tiden, veldig stressende.

Det virker vel som det mest sannsynlig er trøske?

Skal ringe lengen i morgen tidlig..

Og, hvis det er trøske, kan jeg fortsette å amme normalt når vi får behandling, eller må jeg pumpe og gi henne det på annen måte slik at vi ikke er i kontakt? (altså brystet og munnen)

Ser for meg en veldig stressende tid fremover, i tillegg synes jeg synd på snuppa mi :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er trøske = sopp?

jeg kunne amme sønnen min da han hadde sopp i munnen=)

det er 3 år siden vet ikke om de har endret noe på praksisen nå,de har jo endret så mye på de årene...

Skrevet

Du kan fortsette å amme henne men få behandling for deg og henne så fort du kan. Vær nøye med å følge de rådene du får hos fagfolk. Les om det på ammehjelpen, der står også en del gode råd.

Jeg hadde selv trøske mens jeg ammet men gikk lenge med det uten å behandle det. Jeg skjønte rett og slett ikke at jeg hadde det selv om alle symptomene var der. Ikke helt oppdatert mao, he he. Jeg klarte ikke å bli kvitt trøsken før jeg sluttet å amme men det var nok bare uflaks. Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...