Håperpåønskebaby Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Tenker da på hendelser, oppførselen til helsepersonell på en bestemt sykehus avdeling, ikke enkeltpersoner.. Sånn utenom pasientombudet...
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 På sykehuset hvor jeg jobber vet jeg at direktøren får mange sånne brev...Han gir da videre tilbakemld til den respektive avdelingsledelsen...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Du kan oppsøke pasientombude,da blir det gjort noe.Hjelper jo ikke å klage til selve sykehuset,for de beskytter jo bare hverandre. Etter slik jeg forstår det,skal det være et pasientombud på alle sykehus
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 tenker da på de store sykehusene,ikke de små,men det kan jo være at det er der også
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Hun lurte på utenom pasientombudet, da:O) Og tro du meg, på sykehuset hvor jeg jobber, så beskytter de nødvendigvis IKKE hverandre, så det er verdt et forsøk...
Trultemora er presseklar!! Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Jeg klagde på behandlingen jeg fikk av helsepersonell (lege) for 2 år siden under en fødsel (senabort). Jeg sendte inn lagen til sjefen for Kvinneklinikken inn på sykehuset! jeg fikk brev etter et par uker om at de hadde mottatt brevet og fikk svar da etter 1 mnd der de hadde hatt møte, diskutert saken og der jeg fikk en unnskyldning! Så send klagen til sjefen på den avdelingen på sykehuset du tilhører! Vet du ikke hvem det er, så ringer du bare til avdelingen og spør om hvem som er sjefen! Lykke til!
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Dersom det er snakk om særdeles kritikkverdige forhold, kan du klage til fylkeslegen og helsetilsynet. Ellers skal det holde lenge å rette klagen til enhets-/seksjons-/divisjons-/foretaksledelsen, alt etter hvor høyt i systemet du mener du vil gå.
Håperpåønskebaby Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. januar 2008 Er snakk om relativt alvorlige ting... Bla. mangel på hjelp og oppsyn ved et livstruende astmaanfall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå