**paradis;) Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har uregelmessige sykluser (30-60dager) og har derfor begynt å sjekke livmortapp og se etter el slim. Men hvor lenge er egentlig tappen åpen etter el? (det er sikkert individuelt...) Men nå har min vært åpen siden ca 5.jan (11 dager), hadde også el slim da. Hadde mens 23-28.des Har lest på www.pernille.info uten å finne noe svar, annet enn at den skal lukke seg etter el. Noen andre som har erfaring med dette og vil dele...
Meg, J & L Skrevet 17. januar 2008 #2 Skrevet 17. januar 2008 Det er veldig vanskelig å kjenne på tappen. Dvs å forstå seg på den. Har prøvd meg i flere år. Synes det er kjempevanskelig å vite når den er åpen/lukket. Eg også tror den er åpen hele tiden.. Men trur kansje den er lukket, bare me som trur han er åpen?? For plutselig kommer EL dagen og den er åpen..Då tenker eg "nei, NO er den åpen"... ok, då har den vert lukka heile tida då.. Blir jo heilt forvirra. Men kan godt være den er åpen lege hos deg.. veit ikkje! Veldig vanskelig. Sist veke sjekka eg tappen for å kjenne om eg var gravid. Men nei...synes ikkje det var noe spesielt med den. Og fredags morgen kjente eg igjen. Tok sikkert 1sekund, berre visste det. Hadde ikkkje trngt å ta testen eingang. Kjente at tappen var snurpet sammen akkuratt som beskrevet. Noe eg ikkje hadde kjent før, så eg bare visste det liksom. Det trur eg nok du vil merke også.. Den blir liksom heilt spesiel. Ikkje noe tvil! Ihvertfall hvis du har kjent litt på den, sånn som meg. Du ble no ihvertfall ikkje noe klokere no.. hehe...Men hvis du vil sjekke tappen, så ville eg notert hadde eg vert deg. F.eks Dag 10 = Mjuk, lukket, lavt plassert (1ledd på pekefingeren), fuktig, bakovervendt. Dag 11= Enda mjukere enn i går,synes ikkje den er så lukket i dag, 2 ledd pekefinger, VELDIG fuktig, ikkje så bakovervendt... osv.... Skjønner? Så kan du se på notatene dine fra sist mnd. Og sammenligne med denne. Så skjønner du kansje kortid den er lukket og åpen osv.. Lykke til!
**paradis;) Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. januar 2008 Hei, og tusen takk for svar hadde egentlig gitt opp å få svar på dette.... Jeg har nok ikke vært flink nok til å sjekke tappen regelmessig, så derfor kan det nok være slik at jeg synes den er åpen hele tiden. Sjekket i dag og da virket den mer lukket. Har tidligere kjent det som du skriver at tappen er snurpet sammen og helt annerledes. Hadde sa i juni07 og deretter vært litt av og på med prøving, tok litt tid før jeg hadde lyst til å prøve igjen. Tror jeg har vært gravid etter dette også, men at det har blitt sa veldig tidlig - og da har jeg kjent at den har vært helt lukket/snurpet sammen. Har ikm en eller anne dag ettter 21 jan (uregelmessige sykluser...) så jeg håper at det har klaffet denne mnd og at det går bra, men må nok bare være tålmodig Er du fra Voss? Jeg bor i Bergen
Meg, J & L Skrevet 18. januar 2008 #5 Skrevet 18. januar 2008 Lykke til forresten... Det ordner seg for snille jenter!!
**paradis;) Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. januar 2008 Lykke til du også og gratulerer (var innom en annen tråd og så at du hadde testet postivt) Skal prøve å være enda mer snill enn vanlig fremover!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå