lille meg.. Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Vil gjerne høre erfaringer...vi sliter noe så veldig,,,han er to år,har holdt på siden han var 8-9mnder,sover ikke mer en toppen 1,5 time i strekk hele natta...Legen har foreslått dette tidligere men jeg har vært negativ,men nå ser jeg snart ikke anna løsning...
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Har prøvd sovemedisin til mine to minste. Til mellomste ga jeg Valerianatinktur (helsekost) og det fungerte greit, han lærte seg å sove han. Til minstemor ga jeg Vallergan (tror jeg det het, på resept) uten at det hadde noe effekt. I etterpåklokskapens lys ser jeg at det var rutiner som skulle til for henne, men jeg var rett og slett for sliten til å se det. Det er verdt et forsøk er min mening.
ScaryMama Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Kjenner ei som prøvde det på hennes sønn, fikk resept av en lege men det fungerte ikke. Jeg hadde vært veldig skeptisk til å prøvd noe sånt... Hvis medisinen fungerer så er det fare for at de får enda større problemer med søvnen når de slutter.
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Det vil jeg si at er barnemisshanling altså, seriøst. Du skal ikke drive å gi piller til ungen din! Sovepiller er dessuten kjempe lett å bli avhengig av.
pøber´n & je Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Vallergan er allergimedisin, ikke sovemedisin. Men det brukes ofte for å få barna søvnig
ScaryMama Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Vallergan er antihistamin som man blir veeeldig trøtt av (har prøvd selv). Selv om ikke medisinen er vanedannende i seg selv, så er effektene vanedannende. Barnet kan bli urolig og ha problemer med å sovne uten effekten av medisinen etter å ha blitt vant til å sovne lett med.
ScaryMama Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Ja, jeg fikk det. Hva har det med saken å gjøre?
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Da ville jeg nok prøvd veldig hardt med strikte rutiner og helsekost først. (du har sikkert gjort det asså, ikke det jeg sier) Gjerne også manuellterapeut og lege for å finne ut om det er noe galt. Jeg er ingen fan av piller som løsning på noenting, mener ting må kunne ha bedre løsninger. Men det er jo ikke alltid. Men dersom det finnes et alternativ ville jeg nok gått for det. Samsoving kanskje?!
Monajenten Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Sønnen min fikk utskrevet resept på Vallergan i går, for å sove. Det står i Felleskatalogen at barn på ett år ikke skal ha Vallergan, men dette var legens vurdering av enkelttilfellet, og doseringen er selvfølgelig ikke den samme som til voksne.
ScaryMama Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 Bra du foreslo samsoving Tillab, jeg tør nesten ikke foreslå det her inne lengre;) Men det er ofte en veldig god løsning, barnet sover som regel mye bedre, så da kommer det an på hvordan de voksne sover med unge i sengen.
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 Jeg liker samsoving jeg:) Men jeg liker å slippe innimellom også Hehe... Men når barna er så store tror jeg kanskje at det er et lettere forslag å komme med enn det var der inne vi hørte til før. For der kan jo ungen dø osv:p du vet, same old same old:)
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #14 Skrevet 16. januar 2008 Barnet er 2 år så hvorfor nevne at man ikke skal ha det når man er ett år?!
EnUndreneMor Skrevet 16. januar 2008 #15 Skrevet 16. januar 2008 kjenne rei som prøvde det på ungen, ga ungen det kl 17 på dagen å ungen sov til 10 dagen etterpå.. ungen hadde driti p seg på natta og når hu mora skulle skifte så hadde ungen bare sovet videre ikelagt merke til det en gang.. og da var barnet 8mnd eller no.. syns det er vel tidlig å gi unge sovemedisin... og hun ga fler ganger å nå reagerer ike ungen på det.. og da syns jeg det er på nippet til barnevern sak omtent.. skjønne rikke at leger kan skrive ut slik til så små barn.. er som regel god rutine som skal til.. å at man er striks og bestemt.. men har du evt prøvd healing?? lavendel bad osv??
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #16 Skrevet 16. januar 2008 Falt deg inn Lella Lou at det neppe er noe hverken forelder eller lege tar lett på? At det kanskje kan være kronsike plager eller lignende inne i bildet? Det finnes situasjoner hvor jeg tror at det kan være den eneste løsningen, av flere årsaker. Opptil flere av årsakene har riktinok med mine "fordommer" å gjøre så jeg skal holde dem for meg selv. Men jeg har også tro på at dette ikke er noen løsning man kommer frem til av enkelhetsskyld. Håper iallefall inderlig at det ikke er slik. Og når HI er en fortvilet mor synes jeg slike svar er unødvendige.
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #17 Skrevet 16. januar 2008 Jeg tror det bare er fordi de er trøtte og vil sove selv. Skulle kanskje tenkt på det før de fikk barn!
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #18 Skrevet 16. januar 2008 Jeg tror ikke det er tilfellet... Noen, unntaksvis er både så egosentriske og samtidig manipulerende at de kan få til det. og det finnes jo neon dumme varianter av legestanden også, men utover det, nei, jeg tror det finnes helt relle tilfeller hvor det er behov for det.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 16. januar 2008 #19 Skrevet 16. januar 2008 Noen venner av oss fikk hjelp av homopat, hva de fikk vet jeg Ungen sov natten gjenikke.. ingen problemer med legging, og ungen sov heller ikke unormalt mye.. Det ordnet seg hvertfall for de etterpå.. Kanskje verdt et forsøk? Gikk selv til homopat da jeg gikk gravid, hjalp meg med en tett nese..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå