Gå til innhold

når begynner babyene å peke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegullet på 11 mnd har ikke begynt ennå. Er det noe man må lære dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er 9 måneder og hun peker som bare det, men så har jeg pekt på ting og sagt hva det heter o.l. Sikkert noe med det å gjøre hehe

Skrevet

Hmm.. Som alt annet er jo det der veeeldig forskjellig.. Min pekte bevisst på ting rundt 9mdrs alder kanskje..

Skrevet

min var nok over året!

Han begynte ikke å klappe før han var over året heller!

Han har alltid vært "dålig" med hendene.. men motorikken er det ikkeno glalt med:o)

De kan ikke være tidlig ute med alt vettu:o)

(ser forresten ofte at de som sitter og peker og klapper tidlig ofte er de som ikke er først ute med å gå ol.. er din tidlig motorisk?)

Skrevet

Peking er noe de lærer uavhengig av å se voksne peke. Det finnes ulike teorier om hvorfor og hvordan peking opptrer, men årsaken er enda ikke helt kjent.

Min begynte da han var ca. 1 år, men det er også helt normalt å begynne senere. 9 mnd. er i hvertfall veldig tidlig.

Skrevet

mie var ca 10mnd. kom etter en ukes tid i bhg... og da hun var 11mnd, pekte hun ig sa se. nå er det peke og si se der, eller mamma se osv:) er så moro atte...

men der er jo noe de bare plutselig gjør. tror nok ikke du trenger å lære han. gjorde hvertfall ikke vi, men så klart peker vi jo mye i hverdagen uten at det er ment som læring da. det gjør jo alle... og de plukker jo opp det vi gjør.

Skrevet

Min er 9,5 mnd nå, og har pekt på ting ei god stund. Begynte med å peke på neser til folk. Vi sa alltid "tut" når han pekte borti nesa vår, så han syntes det var gøy. Dermed begynte han, og nå peker han som bare det.

Skrevet

Min er 11 mnd og peker ikke!! Har ikke proevd aa laere han det heller. Tenkte faktisk paa dette tidligere i dag. Kanksje jeg og maa begynne aa peke litt saa kanskje han plukker det opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...