Piipii Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Etter at lillemann var syk i julen så har alle rutiner dag som natt gått til dundas. Nå sover han verken dag eller natt. Før sov han fra 19-23, fikk mat da og sov til mellom 3-4 og fikk mat da før han våknet klokken 7. Så var han våken en timestid før han sov i 30 min igjen. Så var han våken et par timer igjen før han sov fra 12-15. Så sov han ca 30 min igjen rundt 16.30 - 17, før han la seg klokken 19. Men nå nei da nå skal han ikke sove noe lenger nå. Legger han kl 19 sover i en til to timer helt umulig å få roet hvis han ikke får puppen, og sånn holder han på hele natten og dagen. Han har holdt på sånn nå siden nyttår, aner ikke hva jeg skal gjøre lenger jeg. Skal jeg gi han mat døgnet rundt når han vil ha det, eller skal jeg prøve å begrense det på kvelden/natten? Har begynt med et måltid grøt på dagen, kan det hende at det ikke er nok? Han er akkurat blitt fem mnd. Holder på å tørne helt her jeg nå, får jo aldri noe søvn noen av oss her. Har også en på snart 3 som ikke får sove heller, så humøret hennes er jo også deretter:( Kan noen please komme med noen råd eller noe?
Stratos med 3 barn Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Noen blir urolige av grøten sånn i starten, kanskje det kan være det? Jeg tror jeg hadde begynt å tvinge han inn igjen i det mønsteret dere tidligere hadde på dagen i håp om at natten skal komme av seg selv igjen etterhvert. Gi han mat når han vil ha, men forsøk å sørge for at han da spiser seg skikkelig mett og ikke bare koser seg. Bruker du smokk kan du legge denne mellom puppen og ungen, altså lure han litt, min går på den Masse lkke til!
Piipii Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2008 Han får grøt på morningen, så kan han da reagere på den på kvelden liksom? Er vannskelig å få han til å sove så lenge om gangen som det han gjorde, våkner han så våkner han liksom. Når han nå våkner etter ca en time på dagen så har kjeg prøvd å trille han til han sovner igjen, men det tar lang tid, og da sover han som regel bare en halv time til. Og hvordan skal jeg få han til å spise seg god og mett og ikke bare kose spise hvis han ikke vil ha? Tusen takk for svar:)
alva** fødeklar Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Mini her har også lagt helt om på søvnvanene sine, er 4 1/2 mnd straks. Sover mye mindre på dagtid, maks halvannen time. Og nettene varierer veldig. Sovner trøtt som en dupp mellom syv og halv åtte på kveldene. Våkner ideelt sett for mat ca 23 og så hver 3. eller 4. time gjennom hele natten. Men de siste ukene våkner han hver eller annenhver time... kan gjerne ligge våken en time eller to også. Ligger og pludrer, som etterhvert går over i sutring. Han har puppenekt, så nå får han det meste av maten på flaske. Pumper meg, men må gi tillegg. På natten spiser han lett 100 ml etter å ha avsluttet ved puppen. Og da er han mett og kan gjerne sove lenge etterpå. Kanskje dette kan være noe for dere også?
Piipii Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. januar 2008 hjelper å høre litt at andre også har det sånn:) Har prøvd å gi han flaske etter at han har spst, men han vil ikke ha mere, så virker som han er mett. Lillemann gjør det samme som din, kan plutselig våkne midt på natten og være våken ett par timer,merkelig det der. I går tok vi en sikkelig oppvaske med han, eller manen min gjorde det, hehe. Han våknet 21 ( han la seg 19) så vi bestemte oss for at han ikke skulle få mat før klokken 23. Han holdt det gående nesten en time, men da sovnet han. Og etter det våknet han ikke før 00.30, så det var jo veldig bra da:) Så våknet han 3.30 og fikk mat og det samme 06.30, trode da at han var klar for morgnen, men nei da han sov en time lenger. Så dette var ikke værst. Får bare se hvordan det blir i natt. Krysser for at dette er det nye søvnmønsteret hans, selv om det er veldig opptimistisk tenkt, hehe:)
ninen Skrevet 17. januar 2008 #6 Skrevet 17. januar 2008 min lille blir 5 mnd om 2 dgr. han får grøt formiddag og kveld. D metter mer i magen. Vi merka vel egentlig at han sov bedre på natta først etter vi begynte m to grøtmåltider. Han får ikke pupp når han våkner på natta. Legger han kl 20, får pupp ca 23 og spiser da mye. Så får han ikke før ca 7 igjen. Får de mat sjeldnere spiser de vel sikkert mer.. Lykke til! Du er ikke alene, vi må gi smokken ørten gang på natta og i natt var han våken fra 01-04.30. D var helt grusomt, tror d var noe som plaga han da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå