Piipii Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Etter at lillemann var syk i julen så har alle rutiner dag som natt gått til dundas. Nå sover han verken dag eller natt. Før sov han fra 19-23, fikk mat da og sov til mellom 3-4 og fikk mat da før han våknet klokken 7. Så var han våken en timestid før han sov i 30 min igjen. Så var han våken et par timer igjen før han sov fra 12-15. Så sov han ca 30 min igjen rundt 16.30 - 17, før han la seg klokken 19. Men nå nei da nå skal han ikke sove noe lenger nå. Legger han kl 19 sover i en til to timer helt umulig å få roet hvis han ikke får puppen, og sånn holder han på hele natten og dagen. Han har holdt på sånn nå siden nyttår, aner ikke hva jeg skal gjøre lenger jeg. Skal jeg gi han mat døgnet rundt når han vil ha det, eller skal jeg prøve å begrense det på kvelden/natten? Har begynt med et måltid grøt på dagen, kan det hende at det ikke er nok? Han er akkurat blitt fem mnd. Holder på å tørne helt her jeg nå, får jo aldri noe søvn noen av oss her. Har også en på snart 3 som ikke får sove heller, så humøret hennes er jo også deretter:( Kan noen please komme med noen råd eller noe?
Piipii Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #2 Skrevet 16. januar 2008 Det skal sies at han er en glad og fornøyd gutt på dagen.
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 når begynte du med grøt da? og når på dagen får han den? ikke morsomt det der... utrolig slitsomt
tinolino Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 jeg skrev et akkurat maken innlegg før helga.. Har en gutt som er fem måneder. Har vært snill til å legge men etter sykdom i jula, gikk alt skeis.. Jeg har vært fortvilet selv og ikke egentlig fått noen råd når jeg har skrevet her.. Jeg ble anbefalt fotsone, og har bestilt time der ( selv om jeg kanskje ikke har så mye tro på det.. ) Jeg har sluttet å drikke brus denne uka - og lillemann har vært en engel disse tre dagene. Vet ikke om det er noen sammenheng men jeg tar ikke drikke noe nå iallefall... Jeg har drukket like mye brus, men det virker som at han har reagert på dette nå.. Spiser du eller drikker du noe som han kanskje kan reagere på ? Håper det ordner seg....
Piipii Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2008 Er vel kansje to uker siden jeg begynte med det. Han får den på morningen. Han fikk på kvelden først (før jul) men da ble han enda mere urolig på natten så fikk råd om å gi han det på morningen heller. Ja det er sikkelig slitsomt, også blir jeg så fortvilet. Mannen mn mener at jeg ikke skal gi han pupp før det har gått 3-4 timer på kvelden/natten, men det er ikke så lett når jeg hører han skriker helt ustanselig. Også begynner jeg å tenke om han får nok mat på dagen og om han gråter fordi han er sulten eller om det rett og slett bare er på trass.
Piipii Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2008 Hjelper litt å høre at det er flere:) Drikker nesten ikke noe annet en vann jeg, tør ikke for jeg vet han reagerer på en del jeg spiser og drikker. Men er han rolig på natten nå? Sksal på hs i morgen så tenkte å snakke litt med de der, for dette går snart ikke lenger.
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 var det jeg tenkte på også, ikke spise grøt på kvelden... virker det som om han har noe vondt når du løfter han opp eller når han vri på seg. Tenkte kanskje han har noen låsninger som er ubehaglige som en kiropraktor kan knekke opp. Poden vår hadde en låsning i nakken og en i bekkenet, han ble veldig rolig etter på... synes du det virker som om han får nok mat da, tenker på pupp... ?? er jo vanskelig å vurdere men synes du det er noe forskjell på puppene liksom.... en ting som kan være veldgi lurt er å notere ned når han spiser, sover, gjør ting i bleia, når han skriker osv... detaljer så kanskje du kan se ett møster.... hiver bare ut en masse jeg... prøver å komme på noe som kan hjelpe, er fortvilende når det er sånn.. kom på en ting til som vi fikk tips om til vår lille... var å pakke han godt inn i helseteppe når han skulle sove, ligge han litt på siden med en klut i fjeset og godt pakket inn.... funket på lille gull her, han sov veldig godt når han ble lagt sånn, men tror han var yngre en din da... kommer ikke på noe mer jeg... men ønsker det lykke lykke til. klem
Piipii Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2008 Tusen takk for mange fine råd:) Han har hatt kiss 2 så var hos fysioterapauten på fredag, for tenkte kanjse han hadde fått tilbakefall, men alt så bra ut:) Så er nok ikke det:( Pakker han inn som bare det, det har hjulpet før, men ikke nå nei. Blir helt stresset ang dette med om han får i seg nok mat, men han spiser bra hver 3. time på dagen så vil vel anta det, oghan er jo blid og fornøyd på dagen egentlig, selv om han sover veldig ustabilt da også. Skal ta å skrive ned sånn som du sier, så får jeg se litt her. Hvis jeg har spist eller drukket noe på dagen, kan han reagere på det på kvelden/natten da?
2 på jorden og 1 i himmelen Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Bare koselig. Men var jo ikke mye du ikke har prøvd da... Huff er ikke lett... sover han samme sted på dagen som på natta? mener det var noe snakk om at noen hadde bare flyttet litt på senga, byttet plass på den og baby sov bedre... kanskje det er noe??? krysser fingre for at dere alle får en rolig natt. Er jammen ikke sikker på hvor lang tid det tar før de reagerer på mat....
Piipii Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. januar 2008 Ja har hørt det jeg også, men har liksom ikke plass noe annet sted, og det er jo der han alltid har sovet, og før gikk det jo fint. Hmmmm vet sannlig ikke hva jeg skal gjøre jeg:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå