Gå til innhold

Sove i vogna om natta???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt fortvilet for tida. Har en gutt på 19 mnd som nekter å legge seg på kvelden. Han klatrer rett ut av sprinkelseng+reiseseng og løper inn i stua. Vi har vert tålmodige og tatt han oppi senga igjen gang på gang... En dag holdt han på til 23.30!! Har _aldri_ hatt problemer med søvn tidligere, men etter romjula har det vert sånn hele tiden.

Vi kuttet ned på soving om dagen, men det har heller ikke hjulpet.

Eneste som får han til å sovne er å legge han i vogna. Han klatrer nærmest oppi selv, og sovner på få minutt. Selvfølgelig er det da fristende for oss å gjøre dette, men vil ikke lage dårlige vaner heller... Tar han ut av vogna å legger han i senga etter en stund, men hender han våkner og styrer på videre da..

Er det bare en periode han vil vokse seg ut av?? Er det dumt av oss å legge han i vogna hver kveld når han er så stor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen gode råd til oss?

Gjest BigMama og februargutta
Skrevet

om det var det som hjalp nattesøvnen så ville jeg latt han sove der, det viktigste er jo at han sover ;) guttungen her har ofte sånne perioder da han ikke vil sove,men har faktisk ikke tengt på vogna..hmm kansje det kan hjelpe her og..hehe

Skrevet

Jeg tror det eneste som hjelper her er å fortsette å være konsekvent. Snakk til han med bestemt stemme at han skal legge seg, evnt gi han noen leker i senga som han kan leke med til han sovner.

Følg han tilbake uten å snakke for mye med han, bare kort og greit, nå er det natta og da må han sove.

Største her var slik en periode (rundt samme alder) men det ga seg til slutt det også. Da var vi bare konsekvense og etterhvert strenge mot han. Det varte vel bare ca en mnd, før han skjønte at det ikke nytta lenger =))

Nå er han 3.5 og ikke vært noe problemer... Han har fremdeles en eller to biler å leke med i senga til han sovner. Får ikke gå ut av senga etter leggetid, men får leke i senga =)

Skrevet

hos flere av barna i barnehagen jeg jobber, hjalp det da de kjøpte junior seng:) kan jo være en løsning....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...