Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 I går la vi han kl 19.55 og han sovnet etter 2,5 timer. I dag var han så trøtt, så da la vi han 19.30 og han sovnet kl 21.10; altså etter 1t 40m. Så DET er jo en forbedring og jeg ser litt lysere på morgenkveldens utfordringer. Må også legge til at tidligere har han fått sovet så lenge han ønsker om morgenen, men i går og i dag har han blitt vekket kl 08.00 og det kommer jeg til å fortsette med inntil vi har sovingen i boks. Regner da med at han etterhvert vil våkne selv til faste tider. Han får heller ikke lov å sove noe etter kl 17. Vil helst ikke la han sove noe etter kl 16, men pga bilkjøring har det glippet litt for han sovner tvert vi begynner å kjøre.... Skal selvsagt prøve å unngå bilkjøring etter kl 16, men av og til er det ikke så lett. Regner også med at dagsovingen vil få fastere rytmer etterhvert som nattsoving og morgenvåkning vil skje til faste tider.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Hvordan er det videre på natten da? Eller er det bare innsoving som er problemet? Her våkner mini ofte så vi har tenkt å krype til korset og starte med ferber til helga
mammatrollet + spire i magen Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 som om jeg skulle skrevet dette selv. men det går til slutt. nå legger hun seg kl åtte og våkner mellom 8-9 neste dag.... fantastisk
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Så flink du er!! dette går jo virkelig rett veien.. Hvordan er resten av natten ja? Selv holdt jeg det gående i 4 døgn nesten uten søvn:) men etter det var det som en ny unge som klarte å sovne selv, og sov helt til morgnenen;) Bra du er tøff som holder ut, det får du mye igjen for;) Klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2008 Natten som var sov han hele natten gjennom til jeg vekket han kl 8. Så får vi se hvordan denne natten blir.. krysser fingrene for at dette går rette veien nå. Det er tøft å holde seg hard, men jeg tror både barn og mor og far ender opp mer uthilte til slutt:) Skal holde dere oppdatert.
MathildeC Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Naar dere sier Ferber metoden her, var det den hvor dere er utenfor doere type 4 min - 7 min - 10 min, eller er det mer det at dere ikke gir mat, helst ikke tar opp (men tar opp om dere maa)? Altsaa Ferber "light"? Er saa i tvil om hva vi skal proeve paa, men haaper det gaar med den "lighte" metoden.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2008 Vi har prøvd light-metoden lenge uten hell. DVS; latt han sovne på puppen, bære han i seng. Deretter har han våknet etter 40 min og hylskreket. Tatt han opp og trøstet, lagt han ned, ny grining og inn til han hvert 5 min og tatt han opp og trøstet før vi har øagt han igjen. Det har resultert i at han har sovet VELDIG urolig når han først sloknet for natta (i 23-tiden. Vi la han i 20.30 tiden) og han har våknet ofte om natta og skreket og ville bli tatt opp for å trøstes... Dette resulterte i sliten foreldre og sliten baby. Så nå kjører vi løpet skikkelig og følger oppskriften slavisk. Se denne linken hvis du lurer: http://www.babyverden.no/templates/Article____4362.aspx Det er tøft mens det står på og lange minutter å vente før du kan gå inn til barnet, men her gikk det jo litt bedre i dag:) Jeg kjenner at jeg har troen nå! Men tror nok det er veldig lurt at man som par blir enige om å gjennomføre dette sammen og drite i å legge så mye planer for den første uken fremover på kveldstid når dette skal læres.... Skal ikke si at light-versjonen ikke funker, men den funka ikke for oss...
heldigec Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Jeg heier på dere! Har selv god erfaring med Ferber på 2 barn :-) Det er verdt det - lover jeg deg!!
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. januar 2008 Åh, tusen takk! Det var letter å holde seg hard i dag enn i går, så da håper jeg det er enda lettere i morgen. - For det er jo ikke så lett når han gråter så sårt og begynner å hulke (det har han aldri gjort før) når vi kommer inn til ham for å roe han ned... Men vi SKAL klare det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå