Kosego&Lille'n Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Henta jenta vår i 3-tiden i dag. Da vi kom hjem og jeg skulle ta av henne skoene så var de så våte at jeg kunne tømme vann ut av cheroxene. Hun var klissvåt helt inn til trusa! Jeg måtte vri opp både ullsokkene og strømpebuksa. Stakkar jenta mi gråt og var iskald.. Tenkte å snakke med styrer på fredag, eller skal jeg bare la det gå for denne gang? Er dette noe vi bare må rekne med?
Makka Pakka Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Jeg ville nok sagt i fra tror jeg. Ikke kjeftet, for glipper kan jo også skje for barnehagepersonalet, men sagt i fra så de kan være er obs på dette for ettertiden.
Bira Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Jeg hadde sagt ifra! Først til avdelingen, deretter kanskje også styrer. .. kan selvfølgelig skje feil, men dette må du si ifra om. Jenta di kan bli syk og alt det medfører.. har opplevd liknende selv og mannen min sa ifra til førskolelærer på avd.
blåbæret Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Hvis de var ute så er det ikke så rart at hun var våt. Var ute i dag vi også og det tok 2 min. før alle var våte. Derfor er det viktig med ull under regndressen og strikk til å ha under støvlene. Foreldre vil på død og liv at barna skal ut, men da hører det med at de blir våte når det er så vått som i dag. Fikk hjem en kliss våt men lykkelig 4 åring i dag (og i går og dagen før der) jeg også, that's life!
Mille** Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Jeg hadde helt klart sagt i fra, men på en ordentlig måte. Er det noe som gjentar seg så hadde jeg tatt det videre til styrer, ville først tatt det opp med leder på avd.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Klar du må si ifra! Hvis man ikke sier ifra, så kan de heller ikke bli bedre på det. Er de gode i jobben sin, vil de neste gang være mer obs på å sjekke slike ting. Men en glipp kan skje den beste!
AE❤️ Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Unnskyld meg altså! Men må du spørre her inne om det?? Selfølgelig MÅ du si ifra om det!! Tenk på de andre barna som kanskje også går sånn, dette kan gjenta seg og sist men ikke minst barna kan jo bli kjempesyke,lungebetennelse etc.. Dette er ikke noe og lure på en gang!!!
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Det er ingen av mine unger som er tørre hele tiden nå gitt!! Det er jo vann over alt. En uheldig "landing" i akebakken - oj, våt igjen. Dessuten finnes det ikke noe artigere enn å vasse i vann, spør du mine unger :-) Nei, jeg hadde sett det litt an først. Det går an å sjekke om klærne sitter slik de skal - strikker på plass, hadde hun regnbukse eller annet vanntett på seg. Ville, hvis dette gjentar seg ofte, sagt fra på avdelingen. Synes det virker rimelig drastisk å gå helt på styrer-nivå.
d",)~^~^~ Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Støtter deg der Blåbæret :-) Med det været vi har nå så er det ikke til å unngå at barna blir våte. Og noen typer regntøy og støvler er bedre enn andre. Jobber selv i barnehage og ser daglig barn med billig regntøy, for smått regntøy..... de er ikke like godt beskyttet som de med solid regntøy som er passe i størrelse. Ser stadig klager på barnehagepersonalet her, tror alle foreldre at det lille gullet vil ta evig skalde av å fryse litt, få et skrubbsår, være uvenn med andre barn osv? Tror ganske mange her har urealistiske forventninger til hva barnehagen kan utrette av mirakler. Og hvis dere på død og liv har noe dere må ta opp/ utsette på barnehagen så ta det med ped.leder. Hun har faktisk ansvar for det pedagogiske innholdet på avdelingen.
Stratos med 3 barn Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 ???? Hos oss regner det som søtten om dagen og guttungen kom hjem med en DIGER pose full av klissvått skiftetøy. Når man svømmer i vannpyttene må man regne med å bli våt til skinnet, selv med skikkelige sko og dresser! Det er nå min mening. Kan jo ikke være ute da om de ikke kan bli våte...
Piken på landet Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 I barnehagen til vesla mi får de lov til å bade i sølepyttene om de vil. Syns det er supert jeg. Våte blir de såklart, men når det er slikt vær som dette så er de ikke ute så lenge om gangen allikevel. Nå vet jeg ikke hvor lenge de hadde vært ute, men å forvente at ungene til enhver tid skal være tørre syns jeg er drøyt. Jeg hadde aldri kommet på at dette var noe å ta opp med noe styrer.... Jeg nyter bare at jeg slipper å være ute med henne i dette været :-)
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #13 Skrevet 16. januar 2008 Hadde nok ikke blitt sint om dette var første gang. Men var de ute når du kom, eller akkurat komt inn? Hadde sikkert sagt at jenta var veldig våt, og at det skjer selvsagt raskt men hun er ikke så flink å si ifra...hadde ikke gått til styrer så raskt.
2(3) Skrevet 16. januar 2008 #14 Skrevet 16. januar 2008 Hvis du har skift på plass i jentas kurv eller hylle, syns jeg man kan si ifra. Min mor jobber i bhg og hun sier det er MANGE foreldre som ikke har oversikt over hva barna har av skift - som seff er en nødvendighet med dette været. Passer man ikke på slikt, må det jo gå utover barna. Ellers kan jo slikt selvfølgelig forekomme i en bhg, så sant det ikke skjer for ofte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå