Marit82 Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 jeg plages fryktelig her . Jeg har siden uke 28/29 plutselig fått en brennede smerte i brystet. Altså midt i brystet , og den forflytter seg kjapt bak i ryggen , å ligger der på midten , å gjør til at jeg ikke klarer å fungere. Det er så sinnsykt vondt , at jeg ikke klarer hverken sitte , stå , ligge , gå eller noe som helst. Jeg har for ett års tid siden vært plaget med betennelse i spiserøret , men det var ikke slik som dette . Dette er så sinnsykt vondt , har forsøkt å drepe det med samarin , men funker ikke. Det merkeligste av alt er at PLUTSELIG slipper det! Som om du blåser ut et lys! Poff : Ikke mere vondt! Det varer alt fra 1.5 time , til 5 min bare. Og har ikke registrert at det kommer av noe jeg har spist heller. Det kommer inni mellom, hadde det et par ganger i uke 28/29 , og en gang i julen , samt engang 3 jan , så kom det igjen nå forleden kveld.. Åsså nå idag igjen. Snakket med føden , å sa at jeg hadde dette , var redd det var svangerskapsforgiftning , men det er jo ikke det heller sier dem , i og med at urin & BT er bra. Dette er så fælt , og vondt! har ikke sulla meg til lege enda, i og med at jeg er på overtid nå å har full fokus på fødselen. Flere som har dette , eller skjønner hva jeg mener? Hva er det , og hva kommer det av??
Meg og gutten min Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 det der er SYKT vondt!!! jeg har hatt det tre ganger. 2 ganger før jeg ble gravid og en gang etter. første gangen reiste jeg til legevakten og fikk beskjed om at det var gallen eller magekatarr. galleanfall kjem ta fet mat eller at man ikke har spist sakte nok! 2 første gangene jeg hadde det hadde jeg spist biff, fløtegratinerte poteter og bearnesaus... veldig fet mat, siste gangen spiste jeg hamburger på mc- donald! presser skikkelig i mellomgulvet og det drar seg bakover mot ryggen. kjennes ut som noen knyter seg rundt brystet! er ikke godt å ligge, sitte, stå eller gå. og ingenting som fungerer.. jeg har også fått brekningsfølelse og kvalme når jeg har hatt dette, og har kasta opp, dette kan jo også komme av smerten! hvis du leser på lommelegen eller noe om symptomer på gallestenanfall så er det disse symptomene, så jeg er sikker på at det er det jeg har hatt alle di tre gangene! har også lest at gravide kan få dette oftere fordi alt er presset litt mer sammen inni magen. mine anfall varer som regel fra 30 min - 1,5 time! og det er så vondt at det ikke er til å beskrives nesten! men plutselig er det borte.... merkelige greier.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Er plaget med det samme. Jordmor forklarte med at det mest sannsynelig er fordi barnet trykker tarmene dine oppover og de kommer i ``klem`` Kroppen produserer 12 LITER gass i løpet av en dag,og med tarmer i klem så gjør det vondt!!!!! Eller så kan det være halsbrann som ikke kommer lengere opp...Refluksen er for bra til at det slipper igjennom,da føles det ut som en brann!! Spurte om det samme her inne i forige uke og fikk beskjed om og prøve syrenøytraliserende...
Meg og gutten min Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 ettersom jeg kun har fått det 1 gang mens jeg var gravid, men 2 ganger før jeg ble gravid, har det ikke så mye med graviditeten å gjøre, MEN graviditeten bidrar til at skal skje fordi gallen din er trykt litt mer sammen, og det tar lengre tid å fordøye maten!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå