Gå til innhold

ang. de babykjeksene fra hipp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har gitt de til babyene sine? hvordan gjorde dere det? la dere de i bløt, eller bare ga en kjeks i hånda liksom? lillegull har akkurat fått to tenner, så han klarer vel å få bitt litt.. redd han skal få i halsen:/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve, men jeg vil ikke anbefale de.

Vi kjøpte de første gang da mini var 6 1/2 mnd. Å bløte de ble bare suppe og gris. Vi prøvde å gi ham en i hånden, men han trengte ikke tenner for å knekke av store biter med munnen.

Prøvde igjen når han var 9 mnd, men han biter bare av store biter som fester seg i ganen eller han sitter fast i halsen.

Kavring er mer poppis her hos oss, føler meg mye tryggere da!

Skrevet

okej:) kjøpte de i dag, så får vel gi det et forsøk iallefall.. men tusen takk for svar!:))

Skrevet

Lykke til da :-)

Så jeg hadde skrevet litt feil i den ene setningen, men du skjønte vel at det ikke var han som satt fast i halsen :-P

Skrevet

hihi:) la jeg faktisk ikke merke til før du skrev det:P men det var da inderlig bra det da:)

Skrevet

Prøvde de da mini var 8mnd og hadde akkurat fått to tenner.

Var tydelig at han ELSKET smaken, og det å spise på noe selv var vedlig stor stas.

Men han satte de i halsen, etter to forsøk og nesten kvelninger så kastet eg pakken med kjeks. Kjekset brakk altfor lett av i store biter og ble klisne og satte seg fast i halsen.

Derimot så bløtes kejeksen fort opp og biten som sitter fast løsner lett, men ble bare litt for skummelt for mamma de kjeksene.

Skrevet

putt kjeksen i sånn babyfeeder

Skrevet

Skjønner i grunnen ikke hva små babyer skal med kjeks.

Frukt er søtt og godt, og det blir en mye bedre vane å spise frukt enn kjeks!

Skrevet

dattera mi eelsker kjeksene hun...

har aldri opplevd at hun har satt dem i halsen... heller....

hun har spist dem fra hun var ca 6,5mnd.... og nå er hun 8,5 mnd..

tror ikke hun hadde tenner engang da hun begynte... kanskje en på vei..

har aldri prøvd å bløte dem da...

Skrevet

ga kjeks i hånden alså...;-)

Skrevet

Er det ikke det samme som å gi de marie-kjeks? eller er det noe veldig spesielt med de???

Skrevet

Min sønn satte de også i halsen,fikk av altfor store biter. Ser det står at det er anbefalt fra 6 mnd men om man ser bak på kjeks pakken så står det faktisk fra 8 mnd!! Uansett så kastet vi også den pakken,og kommer ikke til å prøve den igjen...

Skrevet

Jenta mi på snart 10 mnd elsker de kjeksene. Har gitt de til henne fra hun var 7 mnd. Det er ikke ofte hun får altså, sånn 1-2 ganger i uka kanskje. Har aldri opplevd at hun sette de i halsen. Får hun av en stor bit sputter hun den ut igjen, eller har den i munnen til den er helt oppløst. Veldig fornøyd med de kjeksene. Til forskjell fra marie-kjeks, så synes jeg det virker som om de er lettere for henne å holde i hånden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...