Gå til innhold

spør dere BF om penger ut over bidraget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser mange stemødre irriterer seg over biomødre som spør om far kan være med og betale ditt eller datt.

det kunne aldri falt meg inn og spørre far om penger ut over bidraget.

spør dere far om han vil være med og spleise på ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men ber han kjøpe eget bilsete (sete nr. 2) da dette er lite hensiktsmessig å flytte ut og inn av bilene - litt trøklete å feste nemlig. Dette synes han er OK.

Skrevet

Jeg spør ikke bf om noe uten bidraget nei.

Skrevet

spør ikke, men i gode tider tilbyr han seg ofte, han har stooor interesse for ski så for eldstemann som går aktivt har han i år kjøpt to sett, skøyer og klassisk ( hadde jeg måttet betale hadde det blitt kombiski et par år til), godt når han betaler, så kjøper jeg heller noe annet han trenger, likeså samarbeider vi litt vedr ønskelister til besteforeldre slik at også hans mor er med på skidresser/softshelljakke etc til jul og bursdag. Vet at hans nye synes han er for snill men det er jo til eget barn da ( og han kjøper mye sånnt til hennes barn også selv om de ikke er hans eller bor sammen). Hun hadde vel håpet på mer selv, men så lenge jeg ikke spør og han vet at ungen hadde fått det han trengte her uansett (men kanskje ikke så dyrt ) synes jeg hun bør holde seg unna... litt lei av sure kommentarer fra den dama...

Skrevet

Han spør ofte om jeg trenger noe, og har sagt at jeg må gi beskjed når det er større utgifter. Har ikke spurt ennå, men kommer kanskje til å gjøre det.

Skrevet

Noen ganger... Men da blir jeg ikke sur og grinete hvis han sier nei :P

Feks. spurte jeg om han blir med og spleiser på storpieseng i bursdagsgave til tuppa fra oss. (han sa jo ja da,så trengte ikke å ikke bli sur :P)

Noen ganger tilbyr han seg å bli med og spleise,som da jeg fortvila litt over hvor fort føttene til tuppa vokste,og at hun måtte ha nye sko igjen. Han ville være med og betale halvparten :) (men han slapp,siden jeg fant helt greie sko til en billig penge på januarsalget :D )

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Siden BF her ikke betaler så mye bidrag (ca. 600 pr mnd) så hender det innimellom at jeg spør om han i år kan fikse cherrox f.eks. Eller vil være med å spleise på nye langrenn ski til 10 åringen vi har sammen.

Men jeg forventer aldri noe fra han. Ser han blir stolt når han gir litt da :)

Skrevet

Hehe nei off. Han klager hver mnd over at han må betale bidrag så å betale noe utenom det hadde han aldri gjort. Spør heller samboeren min, sikker på at han har betalt mer for vesla på de 8mnd vi har vært sammen enn faren hennes(hun er 2 år) Her får jeg kjeft av far dersom jeg glemmer å sende med bleier(noe som har skjedd max 3 ganger på 2 år)

Skrevet

Jeg tror du har misforstått litt angående stemødre som klager... Det er vel ikke det saken gikk ut på, var det det? Det det var spørsmål om på en link under her var jo om MOR kunne KREVE at faren holdt klær og utstyr til barna var hos ham. Vi som er her inne (iallefall veldig mange av oss) har jo god peiling på reglene for bidrag og sånn, og da er det vel lov å spørre?

Jeg hadde blitt skikkelig irritert hvis jeg hadde en samboer med barn som var her annenhver helg og en dag i uken, og han i tillegg til å betale bidrag måtte holde alt av klær og sånn til barna var her. Det tror jeg faktisk alle ville reagert på. Seng, pult og møbler til rommet er jo en selvfølge, men ellers ville jeg blitt rimelig irritert hvis barnet skulle hatt to sett med klær fordi mor krevde det!

Når det gjelder å hjelpe til med andre ting innimellom så ville jeg som stemor sagt ja til det. I mine øyne skulle det bare mangle egentlig. Nå har ikke jeg noen barnefar, men jeg hadde ikke nølt med å spørre. Det verste som kan skje er jo at man får et nei. Og hvis man har fått nei et par ganger, så spør man vel ikke så mange ganger til?

Når det gjelder bleier, Charlie, så syns jeg det er ganske latterlig! For en type altså! Hva hvis du sender med 10 bleier og så får hun skikkelig løs mage og han går tom? Bruker kanskje bare bleiene inn ut da, eller? Nei, spar meg for sånne mannfolk! Bra du har funnet deg en ny og fin en :-)

Skrevet

nei:) spleisa på julegave til eldste sønnen,thats it :)

Skrevet

jeg vet ikke hvem tråd du sikter til, eller hvorfor du mener at jeg skulle ha lest den og misforstått.

Skrevet

Vet dere, etter den tråden angående det du nevner anonym så klarte jeg ikke å dy meg for å spørre om barnefars syn på den saken, og han var veldig enig med meg om at han gjerne ville kjøpe inn litt klær som han kunne ha liggende hos seg så slipper vi at noe kommer bort/blir ødelagt/glemt osv og barnet føler at han ikke reiser til pappa, men faktisk har ett hjem dær hvor han har ting og klær på lik linje som han har hos meg, han tilbød seg faktisk også å kjøpe ny utedress siden de to jeg kjøpte er blitt for små nå;) Så han syntes da at selv om han må betale bidrag var det rett og rimelig at han la i litt i ting og kjøpte litt klær.. helt uten at jeg noensinne har krevd at han skal kjøpe noe som helst:)

Skrevet

Det var jo egentlig ganske lurt mamman til Lucas (du har så langt nick, så jeg må kalle deg det ;-)

Men jeg kan skjønne at noen syns det kan bli litt masete å være i et forhold med noen som har barn fra før av og der samarbeidet ikke fungerer. Da blir det jo styr og frustrasjoner uansett, tror jeg!

Det viktigste er vel å ha barnet i fokus, og det er det dessverre veldig mange som ikke klarer. Og det gjelder ikke bare fedrene, det viser jo dette forumet ganske tydelig.

Ære være dem som klarer å ha en åpen dialog, tross alt! De er forbilder for mange, og jeg kjenner at jeg blir veldig glad på deres vegne :)

Hvis lille gull skal til England til pappan sin, så skal jeg likevel sende med både klær og bleier ;-)

Skrevet

vi har en slik ordning... jeg har alltid satt inn 200 i måneden på kontoen til sønnen min og så har faren satt av 200i måneden på egen konto som skal gå til ski sykkel osv(store nyttinge ting) og det er noe som fungerer ennå...

Skrevet

Vi har avtale på det at når større ting skal kjøpes, og når de blir større og kansje bgeynenr på dyre fritidsaktivitter så skal pappaene stille opp. Det er jo nesten rett og rimielig syns jeg da, de har vanvittige bra inntekter og jeg har ja nesten inegnting.

Skrevet

Jeg spør heller ikke bf om penger utenom bidraget. Vi kjøper tingene til gutten hver for seg.

Skrevet

Nei jeg ber aldri om noe utenom bidraget. Bidraget skal jo være med og dekke det barnet trenger, så jeg ville aldri spurt om noe mer.

Og så har jeg vært stemor selv en gang, og vet dermed hvor irriterende det er nå stebarnas mor maser om penger til både det ene og det andre. Og i tillegg klager over hvor lite far gidder å bidra. Lærte en del av å være i stemorrollen den gang ja.

Skrevet

Nei, aldri. Men vi delte utgifter til navnefest, da det var halvparten fra hans og min familie der. Og regner med at jeg kommer til å be om at vi deler utgifter til konfirmasjon når den dagen kommer ;).

Men har gitt beskjed om at jeg ikke gidder å drasse med bilsetet vi har her hjemme på en 5 timers togreise (har ikke bil selv), så han fikk skaffe et sete han kunne ha hos seg også.

Skrevet

Nei. Blir som et nederlag for meg å spørre han om penger..

Skrevet

Jeg spør ikke. Vi er enige om en ordning.

Vi deler kostnader til fritdsaktiviteter i to. Vi deler på å kjøpe "store og dyre" saker/utstyr som vintersko, vinterdress, ski osv.

Nå har vi en fordeling på cirka 66/33 (en dag i uka og annenhver helg).

Vi har hatt denne ordningen i flere år og trives med det. Han betaler ikke mer enn 1500kr i måneden og setter pris på å kunne bidra med noe mer konkret enn et lite beløp som forsvinner i det store sluket.

Skrevet

Jeg synes vel egentlig at barnefar burde klare å kjøpe bleier selv. Kan ikke huske at jeg har sendt med en eneste bleie i tillegg til reserven i stellebagen. Og tar han av reserven, så bør han klare å fylle opp reservetanken igjen etter seg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...