Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er amerikansk, og bor i USA. Jeg bekymrer meg derfor stadig om hvorvidt han kommer til å være tilstede ved fødselen eller ikke, hvilke tidspunkt som er best for han å komme hit for at sjansen for at han er her når babyen blir født er størst.

Vil det være smartest at han kommer på selve termindagen, og så blir en uke omtrent?

Vet det er umulig å vite når babyen kommer, så er redd for at den uken blir "bortkastet" om babyen kommer dagen etter han drar.

Noen som har erfaring med dette? I så fall hva gjorde dere, og hvordan gikk det? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du førstegangs? I så fall føder de gjennomsnittlig 4 dager OVER terminen.. Men mange føder jo før terminen, og andre går 14 dager over.. Så er bare å ta en sjanse..

Tror jeg ville slansa på at han var der uken etter terminen ja.. Men kan jo gått bli bortkastet som du sier. Umulig å vite..

Skrevet

Dersom du er førstegangs fødende er det helt umulig å si når du kommer til å føde. Jeg gikk 16 dager over med min første og 10 dager med min andre. Mens andre igjen kan få både en uke og to før termin. Jeg vet ikke hvilket råd jeg skal gi deg, men jeg ville hatt en back-up plan... ha ei god venninne, mor eller søster med deg på fødselen hvis mannen din ikke er hjemme. Godt å ha ei trygg hånd å holde i under fødselen. Jeg hadde vertfall ikke bestillt billett før termin. Masse lykke til uansett!!!

Skrevet

Det er vel egentlig ikek usannsynlig at ungen kommer før termin heller. Jeg ville hatt ham i nærheten 2-3 uker før jeg da..Sånn i tilfelle. Eller er det ikke mulig med mer enn en ukes besøk?

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Er umulig å vite når babyen kommer ja, men har det noen innvirkning på når jeg kan komme til å føde tidspunktet søsteren og moren min fødte på? Ingen av dem var noengang mer enn 1 uke over termin, og søsteren min fødte en dag før termin. Lurer bare på om slikt er arvelig :-)

Skrevet

HVis kroppsformen er nogenlunde lik er det en god indikasjon har jeg fått beskjed om:)

Skrevet

Så synd at han ikke kan være her lenger da!

Det verste som kan skje, er jo at han må dra FØR babyen kommer.

Da er det jo lenge igjen til at han får se ungen, så å bestille før termin ville jeg ikke tatt sjansen på.

Hvis han kun har mulighet til å være her en uke, ville jeg bestilt et par dager etter termin tidligst; jeg anser det som viktigere at han i det heletatt får hilst på barnet, enn at han muligens blir med på fødselen (selv om det også sikkert hadde vært veldig hyggelig!)

Lei situasjon du er i da. Er jo umulig å si når barnet kommer, dessverre.

Lykke til med avgjørelsen! =)

Skrevet

Tror det blir vanskelig at han blir lengre enn en uke pga. jobb, dessverre:-( Men jeg kommer etter med babyen da, så snart jeg får ordnet personnummer, pass og flybilletter etc. Har bare så lyst til at den uken skal klaffe med fødselen, siden det er den første babyen vår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...