2-barns mor Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Gutten vår på 9 mnd har hatt stygg og vedvarende hoste/surkling i brystet siden han var veldig liten. Har tatt opp dette med legen flere ganger og han kan ikke høre noe på lungene når han lytter på han. Han har ikke feber når han har disse hosteperiodene. Nå har han begynt å hoste igjen og idag har han vært veldig sutrete og gråter endel. Han hoster masse når han skal sove. Legen sier at det kan være en virusinfeksjon. Han sier også at de ikke blir sjekket for eventuelt astma før de har hatt minst 3 slike perioder på et år. Vi lurer på om det kan være astma, men det skjer jo ingenting fra legens sin side. Hva gjør vi????
*mamma*til*markus* Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Hadde jeg vært deg så ville jeg hørt med flere leger.. Min sønn på 9 mnd er også litt surklete, men det er bare slim i halsen da, men så lenge ditt barn plages av det så kan han jo ikke gå sånn til han har vært sånn 3 ganger i året.. Vet at man må være mye syk før de reagerer, men når barnet er så liten så burde de gjøre noe i mellomtiden som skal hjelpe... Men det er bare min mening da:) Lykke til!!
❤ mamma til 2 ❤ Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Å som jeg kjenner meg igjen. Du må stå på krava og få han utreda for astma, her gikk det så langt at han fikk falsk krupp, og det er ikke gøy. Gutten min hadde hele tiden en surkle lyd i brystet, legen merka det på 6 ukers og kommenterte det hver gang men gjorde ingen ting med det. Når han var litt over 2 år fikk han falsk krupp og etter der fikk han på vist astma.
2-barns mor Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2008 Takk for svar. Han har hatt flere enn 3 perioder allerede til nå. Vi har til og med vært på legevakten pga dette tidligere, da fikk vi efedrin og dette hjalp ikke særlig. Grunnen til at vi dro på legevakten var at jeg ikke har tillit til denne legen og vil ha en annen mening, men det hjalp altså ikke det heller. Hvis det vedvarer noen dager til nå får jeg heller dra på Barneklinikken og oppsøke en barnelege der, kanskje det hjelper.
Elisabeth har 2 snart 3:) Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Vi har samme problemet med jenten vår hun er 2,5. Men har hatt hoste av og på siden hun var liten. Når legen lytter på henne hører han ikke noe gale..... Det er værst når hun legger seg når hun er i en hoste periode. Noen ganger hoster hun så hun spyr, stakkar liten... Vi har begynt å lufte rommet hennes godt før hun legger seg sånn at det er kaldt, så har vi vinduet på kløtt hele natten, har hodeenden på sengen på bøker. Etter vi har begynt å ha det kaldt på rommet hennes hoster hun mindre når hun legger seg. Vi har også spurt legen om det kan være astma men får aldri noe skikkelig svar.... Så vi blir ganske oppgitt, er ikke noe gøy å høre barnet ditt ligge å hoste seg i søvn.
2-barns mor Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2008 Nei, blir helt svett av disse legene. Men det er vel ikke så lett å få en skikkelig utredning når de er så små har jeg hørt. Det blir vel bare antagelser og eventuelt utprøving av astma medisiner... Jenta vår på 3 år har også vært sånn og ho var vi hos spesialist med. Hjalp når vi fikk astma medisin. Nå har jeg vært oppe hos han 4-5 ganger siden han ble lagt stakkar. Han hoster og surkler. Han ligger på kjølig rom og har hevet hodeenden godt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå