Gå til innhold

Blir litt forvirret bare............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har startet på min første pergokur idag. Fryktelig spent så klart- på bivirkninger m.m. Jeg har nå startet på dag 5 i syklysen som jeg fikk beskjed om av gyn. Men jeg ser at flere starter på dag 3 og noen dag 4....... Noen som av erfaringer vet om det ene er mer rikitig enn det andre???

Når bør man evt prøve å lage en liten spire når man går på pergo??? Skal man forholde seg til vanlig syklys eller ??

Og hva med bivirkninger- er det mange som har følt pergoen veldig på kroppen??? Jeg vet ikke om det bare er i hodet mitt, men det er akkurat som jeg har mensmurringer nå. Er helt på tampen av mens men pleier da aldri å ha mensmurringer så sent.......

Uff, føler meg helt på jordet liksom....spør og spør!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fik beskjed av min gyn å starte på dag 5 i syklusen. Har også startet på dag 3 en gang, men dette var i forbindelse med AIH-forsøk.

Eggløsning kan bli litt forskjøvet i forhold til normalt ved pergo. Jeg fikk i alle fall tidligere eggløsning da. Mener å ha hørt at el skal komme ca en uke etter at man er ferdig med kuren. Men uansett er det vel lurt å ha jevnlig sex i den perioden. Så går man vel ikke glipp av el :)

Har ikke merket særlig bivirkninger av pergo. Kun litt ømme pupper, men det er jo sånn som dukker opp av og til likevel.

Skrevet

Når man starter kommer an på din diagnose og også hvem som er din gyn osv... ta fra dag 5 siden det er det du har fått beskjed om, de fleste gjør det

Skrevet

du forholder deg til den start dagen du har fått av din lege. Selv starter jeg på dag 4 men har også prøvd dag 5 - ingen forskjell. Vi har hatt sex annenhver dag fra dag 10 i syklus og frem til vi har funnet el og så målt negativ el etterpå. Jeg har fått el på dag 19 så hos meg så er syklusen lang.

Når det gjelder bivirkninger så har jeg merket dem veldig godt. Første kuren tok jeg om ettermiddagen og da var alle kveldene ødelagte var slapp, trøtt og kvalm. Så har jeg siden tatt tabelettene rett før leggetid og det har ført til at bivirkningene ikke er så kraftige. Men jeg har gått opp et par kilo nå på siste kur.

Venter spent på IKM til helgen, og jeg har alle graviditets symptomer som finnes.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...