Gå til innhold

Noen som er plaget med lavt blodtrykk???????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med lavt blodtrykk....

Nå skal det jo nevnes at jeg har en sykdom - ME. Men desse blodtrykksfallene jeg får er ekle....neon som har det? At plutselig kjennes det ut som man skal besvime...har målt trykket mitt og da er det gjerne 80/ 60...vert lavere og...

Noen som har fått behandling for det? Legen min er mest opptatt av at det er høyt som er skadelig....men det er jo så ekkelt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid passe på at det er rikelig med væske i kroppen, er visst et tips. Ei heller gå for lenge mellom hvert måltid. Men utover det, vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg er frisk som en fisk, men har lavt blodtrykk, akkurat som søstera mi, mamma og morfar... Men som legen din sier, bedre å ha arvelig lavt blodtrykk enn høyt!

Aner faktisk ikke hva mitt ligger på jeg, men jeg lever greit med det. Noen ting kan jeg jo bare ikke gjøre, hvis jeg f.eks ligger i senga og telefonen ringer, må jeg først sette meg opp, også reise meg opp i stående, dette er så innøvd hos meg at jeg ikke tenker på det en gang. Hvis jeg reiser meg fra liggende direkte opp i stående blir jeg "blind", det svartner helt for meg og jeg må holde meg fast i noe til svimmelheten langsomt forvinner samtidig som synet kommer tilbake.. Legen var opptatt av blodtrykket mitt da jeg gikk gravid, for da ble det enda lavere, han var bekymret for hvordan det var å leve med så lavt blodtrykk og var redd jeg skulle besvime, men som sagt, jeg er så vant til det, jeg veit ikke om noe annet.

Det finnes jo medisiner, men da må du gå jevnlig til lege å sjekke at det ikke blir for høyt, for det er jo farlig. Du får ta det opp med legen din igjen om du synes det blir for ubehagelig, men det er ikke farlig ihvertfall.

Skrevet

Jeg har alltid vært plaget med lavt blodtrykk. Er ganske plagsomt. Er ofte trøtt og null energi. Kan bli svimmel, kvalm og besvime. Har ikke fått noen form for behandling.

Men, var ganske fordel på slutten av svangerskapet da:o) På slutten hadde jeg nemlig normalt blodtrykk, så da var jeg full av energi:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...