Gå til innhold

Gir dere fluortablett?


Mersa og gutta <3

Anbefalte innlegg

En venninne av meg har ei datter som er 1 år nå i januar. De har gitt fluor nesten helt siden datteren fikk tenner....Men jeg mener hs sa at vi skulle vente med det til de var 2-3 år (husker ikke helt)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi begynte med det da han var et år ca. Min tannlege sa det var greit, men da trengte man ikke ha tannkrem med fluor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fluor i barnetannkremen. Vi har ikke gitt fluor til noen. Har fått beskjed av tannlegen at det ikke er nødvendig. Men oss voksne derimot, vi måtte ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm...hvorfor ikke til barn? Hvorfor bare til voksne....

 

Så det var en tråd på skravlesiden og om dette, ikke rart man blir forvirra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir fluor, fordi tannpussen ikke alltid blir 100 %. Har hørt med hs og hun mente det var greit å gi det. Burde vel egentlig spørre en kompis av mannen som er tannlege om det også, men nå har hun fått det så lenge at jeg tror det kan bli vanskelig å si stopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også en utfordring med å pusse hver tann så godt som vi vil, så vesla her i huset får fluor. Det er hun helt vill etter så det blir en belønning etter tannpussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir fluor og har gjort det siden hun var ca et år. Selv om tannpussen går kjempefint for tiden og vi kommer godt til med tannbørste og tannkrem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at man nå ikke anbefalte fluortabletter

 

Hun mente det holdt med tannpuss og sa at om man feks hadde tanpuss to ganger om dagen så var det viktig at 1 av dem var voksenpuss og grundig

 

Hun sa også at for mye fuor gir hvite flekker på tennene.

 

Anbfalte fluor i tannkremen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei, vi gjør ikke det. Har egentlig ikke tenkt på det fordi jeg mener jeg har hørt at man ikke skal gi det før man er ca 3 år (men aner ikke hvor jeg innbiller meg at jeg har hørt det fra).

 

Pusser tennene før legging, ikke alltid like lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har gitt fluor siden hun var ca 1 år.

 

HS og tannlegen sa visst vi fikk pusset tennene godt var ikke fluor nødvendig.

Tulla her skal som regel pusse selv, og vi får som regel ikke lov å pusse tennene hennes så veldig lenge eller bra, så vi har valgt å gi fluor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...