Mamma til tre søte Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Jeg røykte ekstreme mengder cannabis i forskjellige former i 3-4 år. Nå er det 10 år siden siste lille blås, og minst 2 år siden siste gang jeg hadde et flashback. Akkurat nå fyret jeg i ovnen, og mens jeg holdt på få fyr på veden kom det tykk røyk og plutselig luktet det hasj OVERALT. Jeg trodde først det var et flashback, så jeg tenkte ikke mer over saken, men etterhvert ble flashbacket så sterkt at jeg følte jeg skulle svime av pga rusen. Jeg måtte legge meg ned. Nå lurer jeg på om det var noe gjemt i veden, eller om det likevel er et flashback. Ungene ligger jo her og sover, så om det er hasj i hele huset vil jeg gjerne vite det så jeg kan få ut barna, men HVORDAN VET MAN FORSKJELLEN PÅ ET FLASHBACK OG EKTE RUS???
BettyBoob Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 må jo da bare spørre : hvorfor i huleste skulle det være hasj gjemt i veden??!!! var nok et flashback....
~~DoraDora~~ Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Men.... tror du at noen kan ha fylt opp ovnen din med hasj da likssom? Ikke vet jeg, men har du en naturlig forklaring på hvordan hasjen evt skal ha kommet inn i ovnen?
Mamma til tre søte Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. januar 2008 Det er veden til han som bodde i leiligheten før vi kjøpte det. Han var litt sånn.... Dessuten ligger veden tilgjengelig for alle andre i området, og det bor sikkert hasjrøykere her som kunne tenkes å ville gjemme unna ting et annet sted enn hjemme hos seg selv. Dessuten raste vedlaet sammen idag, slik at veden jeg hentet kan ha ligget på bunnen av vedlaet tidligere, slik at de som evt. gjemte noe der kan ha trodd at det var trygt. ...og som du ser er paranoiaen over meg også....
Mamma til tre søte Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2008 Ja.... Eller det virker i alle fall som en naturlig forklaring i min "tilstand". (se over)
BettyBoob Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 men har du ikke puttet en og en kubbe i ovnen da? får jo ikke plass til å helle en hel sekk med ved inn regner jeg med? uansett så får du jo bare lufte godt tror det er litt paranoian som har tatt deg!
Mamma til tre søte Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2008 Jeg husker ikke helt hva jeg puttet inn.... Dvs. det var masse plankebiter og noen sponplater i tillegg til vedkubbene. ...eller noe spon-plate-liknende hasjplater, muligens... Jeg klarer ikke å huske hva jeg så, men det lukter jo selvfølgelig sterkt av fingrene mine, og bare av høyrehånden, siden jeg holdt telefonen i venstre.... Jeg fulgte ikke så nøye med på hva jeg la inn, for jeg snakket i telefonen da jeg holdt på. Hjernen er utrolig snål. Lufter, lufter. :-S
BettyBoob Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 tenker det var sponplater jeg og ikke hasjplater. det er ikke noe man slenger i noen vedhaug!!!
Blue Lady Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Du har ingen du kan stole på som kan komme å lukte da? så får du hvertfall klarhet i mysteriet...Kan jo bare si at det lukter så rart etter at du fyrte at du lurer på om det kan være no ei veden (maling, spyleveske, lakk, impregnering eller andre ting som kan være "naturlig" der..)
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Enda en grunn for at jeg skal være glad jeg takka nei til mer etter min første og eneste blås....ingen somsa at man kunne få sånne seinvirkinger..men nå skjønner jeg hvorfor de folka fortsatt sliter selv etter mange år uten ja. Sorry, kan ikke hjelpe deg med noe svar her, men kan du ikke spørre noen du jenner o de kan ta ent ur å "snuse rundt" HUsk å lufte når du tenner opp..da skal det mer til for at det ryker inn :-)
Mamma til tre søte Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. januar 2008 hehehe.... dattera mi kom nettopp opp og lurte på hva som luktet sånn, men hun kan ha overhørt telefonsamtalen. Jeg blir virkelig ikke mindre paranoid her, altså. Men naboen sa det ikke lukter noe som helst annet enn JIF (vasket tidligere idag) Er det mulig å bare lukte på fingrene på den ene hånden (den som tok på veden) og ikke på den andre når man har et flashback? Hva er egentlig et flashback, er det fysisk eller psykisk rus? Eller begge deler? Noen som vet?
Mamma til tre søte Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #12 Skrevet 16. januar 2008 hehe.. Jeg sliter ikke spesielt mye, men dette var forvirrende, ja. Den eneste gangen jeg VIRKELIG slet var da jeg fikk flashback på jobbintervju. Akkurat idet jeg satte meg kom det over meg, og jeg følte at jeg svevde i sakte film ned mot stolen. Han som intervjuet meg så på meg og sa "det var utrolig snålt! Det så ut som om du falt fra en stor høye i sakte film da du satte deg. Går det bra?" Det gikk selvfølgelig ikke bra. Og jobben fikk jeg ikke, hehe. Den gang røykte jeg fortsatt, så flashbackene kom litt oftere.
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 Dette høres ikke ut som flashback. høres ut som placeboeffekt. flashback av cannabisrus er sjelden - det virker ikke inn på det kjemiske i hjernen på samme måte som f.eks psykedelia, som kan gi flasback. Du har nok fått placeboeffekt fordi du trodde det var cannabis der. Opplevelsen på jobbintervjuet høres ut som et mildt angstanfall spør du meg.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. januar 2008 #14 Skrevet 17. januar 2008 Skulle foreslå litt angst jeg også..? Man kan jo få psykiske vansker av jevnlig røyking, men det vet du sikkert. Ellers mener jeg å ha hørt at de virksomme stoffene lagres i fettvevet og dermed er i kroppen ganske lenge etter bruk. Men flere år høres jo voldsomt ut..
Økologisk_knekkebrød Skrevet 17. januar 2008 #15 Skrevet 17. januar 2008 Flashback av hasj har jeg aldri hørt om engang. Ikke engang fra de som røyker/ røykte enorme mengder over lang tid. Det må være veldig sjeldent.
rava Skrevet 17. januar 2008 #16 Skrevet 17. januar 2008 Du har nok hatt deg et godt flashback du... Man får ikke rus av å puste inn hasj røyk så pass burde du vite!!!. Hasj er et nifst rusmiddel, spesielt når man røyker store mengder over tid. Hasj kan ødelegge hjernen skikkelig. Må faktisk si at det er bedre å snakke med en nykter herionist enn en som har røyka hasj i mange år... Herionisten har som regel mye større hjerne kapasitet enn hasjrøykeren... Hvis du opplever dette ofte så tror jeg at du bør oppsøke hjelp!
LizzyG Skrevet 17. januar 2008 #17 Skrevet 17. januar 2008 Hehe... Du har nok røyka for mye før gitt;)
Boulengerina Skrevet 17. januar 2008 #18 Skrevet 17. januar 2008 Hmm.. hørtes litt mistenklig ut ja.. Men vet at mange av de som smugler hasj ofte bruker nettopp ved til det.. De huler ut kubbene og fyller de med hasj.. så det er ikke heeelt utenkelig det du skriver..
Gjest Skrevet 17. januar 2008 #19 Skrevet 17. januar 2008 Jeg vil si at jeg har røykt nok hasj i mitt liv, men jeg har aldri hørt om flashbacks. Det at det skulle vært hasj gjemt et steed i veden din forekommer meg også som høyst usannsynlig ettersom selv "potheads" vet å passe på verdisakene sine. I call bullshit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå