Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!!!

Jeh har problemer med min side(dumt at du svare på en pm da ;)) og derfor prøver jeg å få tak i deg på denne måten :)

Leste i et innlegg at du har tatt sosiologi og nå jobber på NAV.

Selv tar jeg sosiologi på Uio ;) det jeg lurer på om du har master elle bachelor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bachelor (eller cand.mag som det het i 2000 da jeg var ferdig). Tror de fleste som blir ansatt i dag har mastergrad. På vårt kontor har vi faktisk ansatt flere sosiologer, i tillegg til statsvitenskap, pedagogikk og sos.ant. Kunne du tenke deg å jobbe i NAV da? En spennende arbeidsplass :-)

Skrevet

Takk for svar :)

jeg vet ikke helt hva jeg vil bruke utdannelsen min til, hadde tenkt å ta master,men ble litt uventet gravid med barn nr. 4 ;) så tror ikke jeg får til det sånn med det samme. Men håper å få en ok jobb med bachelor. tar såkalt 40 gruppe i kriminologi så kanskje det blir noe inne det,konfliktrådet eller noe : )

Skrevet

Det er jo et veldig godt arbeidsmarked nå og dersom det er like godt når du skal ut i jobb bør det ikke by på store problemer. Jeg tok også sosiologi på UiO m/ fordypning i organisasjosteori. Spennende :-) Jeg skulle også fortsette på hovedfag, skulle bare jobbe 1-2 år først. Plutselig ble jeg tilbudt fast jobb og det kunne jeg jo ikke si nei til!! Arbeidsledigheten var skyhøy da!! Man kan få mange ok jobber med bachelor, må bare ikke være for kravstor til å begynne med. Jeg begynte faktisk som sekretær først, men er nå rådgiver:-)

Skrevet

Man begynner jo på en måte nederst igjen etter endt utdanning, så spesielt kravstor skal jeg passe meg for å ikke være ;) har 3 semestre igjen,og begynner å se lyset i enden av tunnelen,hihi: )

Har tenkt å skrive bachloroppgave om marginalisering, kriminalitet og stoffmisbruk.Skal også ta noen emner innen sosial psykologi og håper at en eller annen snill arbeidgiver faller for denne kombinasjonen ;)

Skrevet

Det ordner seg helt sikkert :-) Konsentrer deg først om den lille som snart skal komme og etterpå å bli ferdig med utdannelsen! Høres ut som en spennende oppgave, er jo om ei gruppe i samfunnet som blir stadig større og som det offentlige blir mer og mer involvert i...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...