Gå til innhold

Noen som bruker Holle økologisk grøt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og svigermor vil at vi skal starte med denne grøten, ok for meg, men har dere noen erfaring med den? Virker jo som man kan blande andre grøter til ønsket konsistens, mens på denne står det at oppskrift/bruksanvisning må følges NØYE, og det er 4 forskjellige, en til 4 måneder gamle barn, en til 6 måneder osv. Så det virker som at grøten skal ha samme konsistens fra skje 1 og to måneder fremover. I tillegg står det ikke noe om at den kan blandes med morsmelk, det står at den skal blandes med melk og vann. På dansk står det at den skal blandes med "økologisk sødmelk" og vann. Men en skulle da tro at de med "MELK" mener morsmelk??

Er nestles maisgrøt litt enklere å forholde seg til kanskje...? :o/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi bruker bare Holle økologisk grøt til jenten vår. Vi startet med hirsegrøten (4mnd) og blandet med mm i begynnelsen. Etter en stund gikk vi over til å blande med vann.

No er vi over på 6mnd grøten. Veksler mellom spelt og fullkorn og blander begge med bare vann. Dette fungerer supert for oss:-) Hun liker grøten både med og uten fruktpure (som vi gjerne blander i) Har snakket endel med en bekjent som har jobbet i helsekostbutikk lenge og solgt myye grøt. Hun sier at det går helt fint å blande med vann. Det fungerer i alle fall for oss:-))

Skrevet

Vi bruker den, hvis det er hirse du mener. Vi blander den med vann til passende tykkelse.

Skrevet

Jeg har brukt Holle hirsegrøt. I starten blandet jeg 50/50 med vann og morsmelk. Tok i et ønsket anntall skjer pulver til ønsket konsistens. I dag brukte jeg bare vann + litt revet eple da jeg laget grøten.

Skrevet

Jeg gir Holle grøt til min sønn. Tror Holle grøtene er lette å fordøye. Blandet først med mme og vann, men etter en måned med fast føde begynte vi å bare blande med passe mengde vann. La grøten stå ett minutt før du serverer, eller eventuelt vanner den ut litt til. Den blir tykkere etterhvert. Vi må blande i litt frukt for at den skal få en god smak.

Skrevet

Vi har brukt Holle grøt til begge barna våre, startet med hirse og så gått over på andre typer etterhvert.

Jeg har alltid bare blandet med vann og hatt i fruktmos, og har ikke fulgt målene på pakken. Har heller blandet ift hva jeg synes virker bra.

Jeg tror kanskje at det er "Fruktgrøt" oppskriften som ligner mest på den måten vi har gjort det. Siden mine har fått mm utenom, synes jeg det er helt greit å bare bruke vann i grøten.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar dere! Det er risgrøten vi har kjøpt, men vi kommer vel til å variere litt etterhvert :o)

Skrevet

Hei!

Jeg bruker Holle sine grøter til min på snart seks mnd. Har brukt det til alle mine tre gutter pga melkeproteinintoleranse! Fikk samtale med ernæringsfysiolog til han minste når vi var lagt inn på sykehuset med rs før jul på grunn av at han hadde drikknekt og måtte få i seg mer næring! Hun fortalte at Holle sine grøter var veldig fine, men at man til babyer må blande den med mme, mm eller vanlig melk (når de er gamle nok for det) for at dem skal være næringsrike nok! De er ikke tilsatt jern (selvom det finnes naturlig jern i spelt, hirse og havre) og er ikke vitaminberiket bortsett fra B vitamin i noen av de (kanskje alle?).

Jeg bruker som sagt bare de og har alltid blandet dem med mm eller mme også før jeg snakket med henne og barnelegen! Det er selvfølgelig ikke skadelig å spise dem med vann, men de blir da altså ikke så fullverdige som andre barnegrøter som er tilsatt mme/melk eller som skal blandes med mme/mm!

Skrevet

Altså blande med bare mm og ikke vann?

Skrevet

Det er jo ikke så farlig riktig enda, ettersom han hovedsaklig "går på" mm, men når grøtporsjonen blir større vil det jo spille en større rolle...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...