Gå til innhold

ang. brukt vogn,er dette et bra tilbud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har sett litt på vogn en stund,synes det er en jungel. Men så fikk jeg tilbud fra en venninne som fikk baby i sommer å kjøpe hennes Simo vogn. Hun har brukt den i ca 6mnd.betalte 6000 +( 700 for tilleggsutstyr) og ville selge meg den for totalt 4000kr. Grunnen til at hun ville bytte var at hun ville ha en lettere trille til sommeren. Har sett vognen og den er veldig pent brukt,og jeg likte den godt så tenkte at det var egentlig like greit som å kjøpe en ny når jeg likevel hadde tenkt på simo eller emmaljunga. i tillegg er det ok å kjøpe fra noen vi kjenner.

Men så var det en annen venninne som sier at simo selges på tilbud i slutten av januar i noen butikker ,ny til 4000kr.(fjorårets modeller)

Da ble jeg plutselig litt usikker igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

detta er helt sant.. jeg ville ikke kjøpt en brukt vogn til 4000. når jeg får en ny til 5000..

Skrevet

er det alle modeller som er på tilbud også da eller? Men det blir jo dyrere med tilbehør som stellebag osv. hmm,usikker..hvis det er på barnas hus det er salg får vi heller ikke sett på vognene siden de ikke har barnas hus her vi bor.

Skrevet

Simo kan kjøpes ny til 5000 kr eller briovogn kan kjøpes ny til 4000 kr. Brio er samme leverandør som simo.

Finnes overalt det, ikke bare barnas hus. Jeg kjøpte selv ny brio vogn til 4300 kr med noe ekstrautstyr.

Skrevet

kan jo nevne til venninna di at de er på tilbud til 4000kr..så du kan kjøpe den for 3000kr eller så kjøper du heller ei ny til 4000kr :)

Skrevet

takk for innspill. Synes det er ekkelt å prute på pris,spesielt siden det ikke egentlig er min venninne, men kjenner henne via mannen min.

Her hvor vi bor er simo ikke på salg,her koster de 5999kr,men det kommer kanskje senere i januar da? har selvfølgelig gitt inntrykk av at vi ville kjøpe den fordi vi ikke visste at simo kom på salg så billig...typisk meg å komme i sånne situasjoner.

Skrevet

Har ringt butikken som selger simo vogner her nå,hun sa at de ikke hadde tilbud,men at de modellene som skal gå ut (eks.spesielle farger el.)kanskje kom på tilbud senere men ikke de svarte og blåe som skulle gå videre. og tilbudet var 5000kr.

Skrevet

Da jeg fikk min sønn i 2004 kjøpte jeg vogn på salg i januar. Da kjøpte jeg 2003 model simo til 3990 kr.. helt ny.

Så jeg syns det var litt dyrt ja.

Hva med en Kombivogn, Hoco Zaphir? Den koster 2500 kr ny..

se link: http://www.babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=list&b_kid=192093

En kombivogn bytter mange ut siden de er litt tunge. Så hvorfor velge en dyr en når man kan få en litt rimligere :)

Vi vurderer denne Hoco Zaphir selv.. Siden vi alt har en lettere vogn som vi kan bruke når barnet kan sitte selv.

Skrevet

kommer jo litt an på hvilken type simo vogn det er. Duo er dyrere enn kombi...

Skrevet

Kinkig situasjon når man evnt skal kjøpe av venninde, for som du sier er ikke pruting noe særlig heller. Selv syns jeg 4000kr er i overkant for en brukt vogn. Syns det er vanskelig å kjøpe brukt av kjente. Ei venninde skulle selge meg brukt bilsete til 1000kr, disse fåes på salg i Sverige til 1200kr.... Takket nei men følte meg passe kjip.. Men saken er: er vogna som ny og dette virkelig er en modell du vil ha, så sparer du jo samme hva penger.

Jeg har kjøpt brukt Emmaljunga Duo, ser ut som ny og betalte 2500kr. Og dette er DEFINITIVT den dyreste duo vogna jeg har sett i butikk. Den koster 7500kr ny. Er riktignok 2003 modell men kun brukt til et barn osv.... Så tror jeg bare hadde sagt til venninden min at jeg hadde sjekket rundt (dersom du ikke på død og liv MÅ ha akkurat den vogna) og sett at det er tilbud andre steder til så og så mye (evnt ringt rundt, koster ikke så mye å sende en simovogn..) og at den på nett ligger på så og så mye brukt (har desverre ikke googlet brukte simo da dette ble for stor vogn for oss å ha i bilen..)

Lykke til med kjøp av vogn!

Skrevet

HI her. Samboeren min mener at for han er det akkurat det samme hva vi gjør,han synes det er enkelt å kjøpe den av de pga da slipper vi å tenke på frakt osv. jeg synes det er en fordel å kjøpe av kjente faktisk fordi da vet vi på en måte at vogna er ok og hvordan den er brukt osv. Men ulempen er jo disse situasjonene da:-)

hvis vi ikke skal ha den kommer vi bare til å si nei takk uten å si noe om at den er billigere andre steder el.fordi da synes jeg med en gang det kan oppfattes som at man prøver å prute. Da får de heller prøve å få den prisen andre steder.

Tror vel det er en duo vogn. man klikker på bag delen til understellet og når man trenger sportsdelen tar man av bag delen og klikker på sportsdelen,det er vel en duo eller?(trodde jeg hadde skjønt forskjellen,men nå ble jeg jammen usikker..:-))

Skulle nesten ønske jeg ikke hadde hørt om at det ble salg,ble jo plutselig så mye styr.hehe må le av meg selv:-)

Skrevet

men ulempen også med brukt vogn. er vel at hvis noe skulle være galt må du faktisk klage til venninnen til mamman din?

gjør som dere føler for. Men ville heller spandert på en ny en da gitt

Skrevet

varer ikke garantien enda da?

ringte nå til barnas hus i Trondheim. Simo var på tilbud til 4999kr ikke 3999kr.så da er det jo klart at man sparer endel på brukt allikevel når stelleveske og annet utstyr + frakt kommer i tillegg.

Men da vet jeg iallefall det, får finne ut litt ang dette med garanti når man kjøper brukt osv,så får vi bare bestemme oss:-)

Skrevet

Ikke foel noe paa dette, det er venninnen din som ikke kan bruktpriser. Det er en vanvittig god deal for henne aa faa 4000 for BRUKT utstyr... =o)

Brukte vogner skal ligge paa halv pris eller under.

Lykke til, jeg liker av prinsipp ikke aa kjoepe av venner, synes det blir vanskelig hvis noe skulle gaa galt med ting i ettertid.

Lykke til!

Skrevet

For aa belyse hvordan din venninne lurer deg kan vi jo regne litt paa det...

Hun betaler - in the end - det hun kjoepte den for + utstyr MINUS det hun faar fra deg naa! Samtidig som hun fikk ny flott vogn og du faar en brukt. Hun gjoer en kanondeal paa DEG, for aa si det saann, dersom du gir mer enn 3000 for alt her, som jo ogsaa er mye, saa lenge det er brukt.

Oi, har visst fritidsproblemer i dag, men ville bare gi deg en annen vinkel av saken.

Skrevet

akkuratt.. samme jeg tenker. Jeg ville aldri gjort det. da lurer jeg heller noen som deg , senere med å selge min nye vogn:) Istedet for å sitte med en brukt vogn jeg ikke får igjen noe for senere:)

Skrevet

Kjøpte ett år gammel veldig pent brukt simo kombivogn (mørk blå) med stelleveske til 2000 kr på Finn.no. Vogna er kjempe fin og ser nesten ut som ny.

4000 kr hørtes vanvittig dyrt ut...

Skrevet

kommer litt ann på hvor lenge du ønsker å ha den også tenker jeg.Da betalte jo hun 2700kr for å ha helt ny vogn i 6mnd. mens du betaler 4000kr for pent brukt vogn som du evt kan ha til ungen er 3 år og til neste unge også hvis du ønsker det. Vet ikke om jeg synes det er så ille.

Skrevet

Kjøpte selv meget pent/lite brukt Simo kombi 07-vogn til 4000 inkludert ekstrautstyr og fin stelleveske. Den var plettfri (sjekket grundig før jeg kjøpte den), og så ut som om den var ny. Syntes det var helt greit å betale 4000 for den når den samme vogna koster 5000 (på tilbud) der jeg bor uten ekstrautstyret. Jeg er ikke enig i at brukt = automatisk halv pris, det er nemlig stor forskjell på brukt og brukt. Jeg har uansett spart noen tusenlapper på bruktkjøpet mitt, og det teller mer for meg enn hvor mye selger har tjent på å selge vogna si til det jeg synes er en grei pris.

(Vurderte å kjøpe brukt fra annet sted i landet, men syntes det var for risikabelt å få vogna tilsendt i posten uten mulighet for å sjekke feil o.l. før etterpå.)

Skrevet

Greit å få høre hva andre mener. Jeg er enig i mye av det,er jo derfor jeg er usikker. Men jeg er også enig i det laroos skriver om at det er forskjell på brukt og brukt. På barnas hus har de tilbud til 5000,ikke 4000 som mange tror så da sparer man jo uansett noen tusenlapper på vogn + stelleveske og utstyr.

Men jeg har ikke funnet ut om garantien følger vogna eller kjøper,osv. Er jo en fordel om man har gyldig garanti slik at man slipper å klage til kjentfolk.Så får sjekke ut det først. Det blir vel greit til slutt uansett:-)

Skrevet

Vi kjøpte ny Brio kombivogn (likte den bedre enn Simo,men det er samme leverandør) i november. Den var satt ned 30% siden det avr 07 modell. Da hadde de bare to farger inne (men heldigvis brun som vi ville ha :D ) og kom da på 3990 kr. Er da ikke med noe tilleggsutsyr, men så er ikke jeg såååå opptatt av at insektsnett, regntrekk, stelleveske etc er brio utg siden andre merker som passer er rimligere.

Så en annonse fra sverige at de hadde 40% avslag på brio vogner, men husker ikke hvor det var desverre. Sjekk litt rundt i baby butikker der du bor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...