Gå til innhold

Unge med ubestemmelig sykdom?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ingenting jeg nå, og da bør DiB være et greit sted å spørre:)

Min kjære lille Embla på 16 mnd var på legevakten en tur på julaften, hvor de konstaterte begynnende bronkitt og øreverk.

I romjula var vi på sjekk hos fastlegen, bedre i halsen og kun litt væske i det ene øret.

Så vi tok henne med til syden som planlagt. Etter noen dager der fikk hun utslett på ryggen, slo det fra meg som varmeutslett. Så fikk hun mer, også på siden av halsen og på ene kinnet, og derfra har det bare spredd seg og det virker som det klør. Innimellom blir det også kjemperødt.

Hun har også litt feber, aldri over 38,6 men varierende fra normaltemp og opp til nevnte 38,6.

Dette har hun hatt i snart 2 uker men med flere gode dager mellom.

Allmenntilstand er stort sett god men innimellom ikke, i dag har vært en av de dårlige dagene.

I tillegg så har hun spist veldig veldig lite siden vi kom hjem.

Så da, med dette som basis, noen som har erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk hun noe medisiner hos legen på julaften? Kan det være en alergisk reaksjon?

Skrevet

Ikke godt å si, kan være hun har had et forkjølelsvirus pluss den fjerne eller femte barnesykdom???

Skrevet

Hun har fått efedrin som vi gir, og vi har også lurt på om hun kan reagere på den.

Men er det ikke litt sent når reaksjonen kommer halvannen uke etter?

Hun skal ha hatt den derre mystiske femte barnesykdommen en gang før og det artet seg ganske likt, men ikke helt.

For utslettet har vært langvarig nå (synes jeg iallefall) og flytter seg på en måte. Det er også nuppete og blir veldig tørt etter en stund.

Skrevet

Er ikke ekspert på alergiske reaksjoner, men mener å ha hørt at noen medisiner kan gi reaksjoner når man er i solen.. Kan vel kanskje være dette som gjorde at utsletta kom da dere var på reise? (om det var sol der da..)

Vet ikke om dette gjelder den dere fikk da...

Skrevet

Hm, si det du, kanskje snoke litt på felleskatalogen...

For jeg har jo blitt usikker siden det faktisk er blitt verre etter vi kom hjem.

Evt så ble det jo nevnt hudinfeksjon grunnet bedvannet der nede. Både basseng og spring. Veitasøren jeg...

Men skulle jo gjerne visst.

Skal til legen i morgen etter anbefaling fra helsestasjonen.

Er bare bekymret for å føle at jeg er småhysterisk og bli avfeid liksom:p

Skrevet

Ja ta henne til legen du, du er nok neppe den mest hysteriske som renner ned dørene der;)

Hun har jo hatt det lenge, og trenger nok en liten lege sjekk.

Skrevet

Føler jeg er hos legen i eninga jeg:p

Men det er stort sett aldri på "egen oppfording" i det minste:p Hehe..

Jaja, vi får se hva de sier da... Håper jo det ikke er noe spesielt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...