Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Som f.eks det å reise bort en helg. Hvorfor skal det være no big deal? Da har man tydeligvis ikke latt pappaen vært med fra starten av. Mammaen føler seg utrygg på at far i huset skal se etter sin egen sønn? Dette syns jeg høres helt forferdelig ut! Og om du fullammer? Det ER alternativer. Du burde øve babyen til å ta flaske tidlig, så går det. Det er ingenting i verdne som heter at "dette gpr aldri". Vil man noe nok, ja, så får man det til Her i huset har pappaen tatt kjempeinitiativ fra time 1! Og godt er det. Det er ikke bare mammaer som skal være kjernen i familien.
Willy Wonka Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Hvor vil du med denne tråden?? Trenger ikke bety noe andre at mange føler så sterkt morsinnstinkt at de synes det er fælt å reise fra babyen sin, ikke at de ikke involverer pappa'n. Skjerp deg!
*1+1=2 små* Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 så jeg som fullammer og ønsker å unngå flaskebruk fordi det er slitsomt er teit???? ok hvis du mener det så
oblix Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Her er pappan like innvolvert som meg, skulle da bare mangle! Synes mannen min gjør en strålende jobb med junior, og det er så deilig. I helga skal jeg bort, og pappan gleder seg til å være alene med mini, men jeg gleder meg nok mest...skal bli så godt å komme unna ett par tre dager:)
Heaven har født::) Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Her i huset er pappa 100% innvolvert i alt, og jeg føler meg ikke utrygg på han i det heletatt. Men jeg er ikke klar for å reise bort fra den lille snuppa enda. slik er det begge veier. Slik er det bare,må bli opp til hver enkelt, slike ting vettu:)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Oblix: har det på samme måte som deg. Kjempedeilig at pappaen er så engasjert. Hvorfor skulle han ikke?? Veit om 3 mødre som er helt super-egoistiske når det gjelder å tilbringe tid, oppvekst og oppdragelse av ungen sin. Blir helt flau egentlig.... Man er to om å lage barn - ergo to om å ha ansvar! Sånn er det bare! Hilsen HI!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Hva om pappan ikke vil være alene med babyen da?? Det kan være det som er tilfelle...
oblix Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Hvorfor skulle ikke en far ville være alene med babyen sin? Er da like mye hans barn og ansvar, det er da ikke så vanskelig. Hadde ALDRI tolerert at mannen min ikke ville passe lillegutt hvis jeg skulle bort, det måtte han bare ha lært seg. Hva skal du anonym gjøre hvis du av en eller anen grunn kom til å skade deg eller bli syk, å ikke kunne ta hånd om minsten?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Nå har jeg ikke sagt at pappan her i huset ikke tar seg av babyen... Men ville bare se det fra pappan sin side... Det er da ikke så himla lett for de heller da, bare bli kasta inn i det på den måten, vi damer får jo forberedt oss mye mer enn menna våre... Syns mange av dere krever veldig mye av pappan noen ganger... Det kan være de er redde for å gjøre feil, mange pappaer som tenker: hva gjør jeg når babyen gråter. Hvordan skal jeg få roet den osv... Syns mange kan ta litt mer hensyn til mannen sin, ikke bare gi han babyen og si her er ungen din, den skal du ta vare på til jeg kommer tilbake... Er mange som får helt angst av det...
oblix Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Det er jo akkurat sånn det er for oss etter en fødsel, visste ikke helt hva jeg skulle gjøre jeg heller i starten. Det er jo like nytt for oss damer, men man må jo bare gjøre sitt beste. Kan du si hvorfor ikke mannen skulle ta seg like mye av barnet som kvinnen? Greit nok at vi damer er mest hjemme, men det er fortsatt store muligheter for at far kan lære seg barnet godt å kjenne. Jeg kan bare ikke skjønne at noen synes det er greit at pappan ikke vil være med barnet alene....
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 Ja syns det er dårlig av mamman og ikke la pappan være alene med barnet... Men ville bare frem til at i mange tilfeller kan det være at pappan ikke vil... Og ja, vi damer har det sånn vi og, men vi har mye lettere for å tilvende oss ting, eller hva jeg skal kalle det... Pappane kan være mye mer usikker i lang lang tid.... Det er ikke alltid like greit å være pappa... Og jeg syns det er mange som krever utrolig masse av pappan...
oblix Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 Nei, jeg tror ikke damer har lettere for å tilvende seg ting. Tror det er mange menn som bare ikke vil prøve i det hele tatt, og som lever noen år tilbake og fortsatt mener det er kvinnen som skal ta seg av barnet stort sett. Jeg var VELDIG usikker i starten, og det var faktisk samboeren min som gjorde mest og var minst usikker. Hvorfor skal man ikke kreve at mannen stiller opp? Det er faktisk like mye hans barn, og en skulle jo tro at mannen VILLE ta hånd om barnet sitt.
Snupi27 Skrevet 16. januar 2008 #13 Skrevet 16. januar 2008 jeg mener det at selvfølgelig skal pappaen få være alene med babyen sin han oxo, man burde stole såpass på mannen sin at han klarer å ta seg av babyen men jeg syns det blir litt annerledes om man ammer. jeg f.eks har ikke "øvd" jenta mi på å ta flaske. det var ikke det som falt oss inn når hun ble født. men samboeren min er da sammen med dattera vår på dagen når jeg ikke er hjemme. men det blir vanskelig når hun ikke tar flaske så jeg kan ikke være borte så lenge av gangen. men den tid kommer den oxo, at pappan skal være alene hjemme med jenta vår når hun blir større og ikke trenger puppen mer. det syns samboeren min er helt greit oxo. selvom man ikke er borte flere netter på rad så syns jeg det teller at mannen er hjemme med babyen f.eks på dagen mens vi er i butikken eller shopper litt eller besøker venner osv..
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #14 Skrevet 16. januar 2008 Hvorfor skal man tvinge pappan til noe de ikke tørr??? Det er mange menn som ikke tørr.... Og ved å tvinge de, blir de bare mer usikkre og trekker seg ennå mer unna, er det det vi ønsker?? Skjønner ikke hvorfor vi skal tvinge de til alt mulig, hvorfor ikke la de delta i sitt eget tempo liksom???
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #15 Skrevet 16. januar 2008 Syns dette ble litt for teit. Må vel være opp til folk om de vil dra avgårde eller ikke. Fullammer selv, og har pumpet og gitt flaske opp til flere ganger, for å dra avgårde. Det kommer jeg ikke til å gjøre på lenge igjen, fordi tulla etter å ha fått flaske, krangler med puppen. Dette tok i hvert fall et par tre uker å rette opp i, med mye slit og kranling med tulla. Det var det virkelig ikke verdt. Har ingenting med at jeg ikke stoler på far, fordi han er verdens beste pappa. For meg er det viktigere å amme, enn å komme meg ut, i alle fall for en stund. Syns du burde holde slike teite kommentarer for deg selv.
oblix Skrevet 16. januar 2008 #16 Skrevet 16. januar 2008 Det blir noe annet når mannen ikke vil være alene med barnet, enn hvis han faktisk ikke har mulighet til det. Skjønner jo det at de som ammer og ikke har fått barnet til å ta flaske, ikke kan reise fra barnet sitt.
bambolina Skrevet 16. januar 2008 #17 Skrevet 16. januar 2008 Dette synes jeg var veldig generelt skrevet av deg....Alle mennesker og alle situasjoner er ulike. Det må man ta i betraktning. At en ikke reiser fra babyen en helg trenger ikke ha noe med om en tør å la far vere alene med baby å gjøre. Det er ingen jeg er så trygg på som barnefar. Han gjør en super jobb. Men jeg er ikke mentalt klar for å reise fra barnet mitt. Jeg har ikke behov for det på dette tidspunktet i livet mitt. At andre har det er helt ok for meg. Vi er alle ulike og har ulike behov og ønsker. Og det du skriver om å øve barnet til å ta flaske er veldig ovenfra og ned. Dette har vi prøvd på lenge. Men et barn som brekker seg av de flaske tutene er ikke bare bare å venne til flaske. Og etter gjentatte forsøk med pumping og flaske prøving så kommer man til et punkt hvor man ikke gidder å stresse med det lengre. Jeg er helt enig at mammaer ikke skal være kjernen i familien. Man er begge like viktig for barnet. Men at jeg ikke reiser bort en helg har ikke noe med barnefar å gjøre. Den tid kommer nok hvor jeg gjerne reiser vekk og lar far ta hele ansvaret:)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. januar 2008 #18 Skrevet 16. januar 2008 Nei ,det gjør jeg ikke. Her i huset er pappa likestillt med meg,det er jo like mye hans sønn som min sønn.Han har like mye og si om avgjørelser og oppdragelse og har like mye ansvar for han som jeg har.:)Har ikke noe problem med og reise bort og la han være sammen med pappaen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå