Gå til innhold

Er jeg egoistisk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flytta langt unna barnefar p.g.a ny mann og skole. Og sånnsett vet jeg at det var egoistisk av meg. Men det er ikke det jeg vil ha svar på.

Bf sluttet plutselig å betale barnebidrag i okt/nov. Så jeg gikk på nav i forrige uke for å få dem til å kreve det inn. Fikk tlf fra bf nå nettopp hvor han først påsto at vi hadde blitt enig om at han ikke skulle betale noe bidrag for at han skulle få ha nn så ofte som mulig. Jeg har ALDRi sagt meg enig i det. Han foreslo det, men jeg sa meg ikke enig. Han har en tendens til å si at jeg har sagt ditt og datt for å gjøre meg usikker. Vi deler på reiseutgiftene, og jeg betaler jo alt av klær, mat, barnehage m.m. Han mener da at siden det var jeg som flytta, skal han ikke betale bidrag, for det er mer enn nok å betale i reiseutgifter...

Hva mener dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klart han skal betale bidrag. unger koster og reiseutgifter kommer da på deg også

Skrevet

Ja det er det jeg også mener. Jeg betaler jo like mye i reiseutgiftene. HAn brukte også i mot meg at jeg har jo nn mye mere enn han, så da burde han slippe bidraget...

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor store reiseutgiftene er, men både ja og nei.

Du var egoistisk (etter mitt syn) når du flyttet. Gjort og gjort, spist er spist osv.

Lite å få gjort med deg nå.

Når det kommer til bidrag skal dette betales enten etter privat avtale eller etter avtale fastsatt gjennom NAV.

Bidrag bør stå i forhold til størrelsen på samværet og de to partenes inntekt.

Skrevet

Det er jo logisk... At du har ungen mest, og derfor skal han ikke betale for noe. Nei, stå på ditt og krev pengene!

Skrevet

Det skulle stå lite å få gjort med DET nå, ikke deg:)

Skrevet

Her var det omvendt; far flytta, så eg måtte til å betale reiseutgifter. Det gjere eg, og meir enn eg egentlig treng. Eg betaler 1 vei og far den andre veien. Egentlig skulle det vel bli delt slik som bidraget, menmen... kan ikke henge seg opp i alt heller.

Bidraget skal han betale for å ta sin del av det det koster å ha barn, sidan han ikkje betaler i det daglige, slik du gjere.

Skrevet

Reiseutgiftene er på ca 3000 en vei.. MEN jeg har tilbydd meg å reise begge veiene med henne, siden det da blir mye billigere for han.

Skrevet

Dæven, du må jo virkelig ha flytta langt;)

Men jeg mener at bidrag bør betales uansett, barnet skal jo ha mat og klær og alt.

Men synes jo at reiseutgiftene er store da. 6 lapper for å få være sammen med ungen liksom... (3 per snute riktignok)

Skrevet

Var barnefaren negativ til at dere flyttet? Hadde han lyst på mer samvær enn han har nå?

I så fall taper han jo dobbelt opp. Ikke bare går han glipp av å være sammen med ungen sin, han må også betale for det...

Men bortsett fra det, har ikke nav klare regler for den slags problemstillinger?

Skrevet

Far må betale bidrag, men du må vel betale alle reiseutgifter siden du flyttet?

Skrevet

jeg kjenner ikke til reglene, men hadde min mann mot min vilje flyttet til ny by for å være sammen med en ny partner og jeg fikk reiseutgifter og mindre samvær - da hadde jeg forventet at han foreslo mindre bidrag.

Skrevet

Ja vi flyttet langt. Vet det er egoistisk, men sånn ble det nå engang. Han har nn sjeldnere, MEN har henne i like mange dager som han hadde før. De er bare slått i sammen. Lovene sier vel at vi skal dele på reiseutgiftene. Hadde han holdt seg til den private avtalen om bidraget vi hadde, så hadde han sluppet unna med ca 700 mindre enn han må ut med nå..

Skrevet

Er klar over at loven sier det, men rent moralsk så burde kanskje den parten som flytter langt betale mer for reiseutgifter eller la far trekke fra sin del på bidraget.

Skrevet

Ja, han hadde jo sjangsen da med den private ordningen.

Skrevet

Synes du er egoistisk, ja.

Skrevet

jeg synes egentlig du forteller for lite om saken til at noen av oss her inne kan si om du var egoistisk eller ikke.....

jeg flytta et godt stykke unna barnefar når det ble slutt mellom oss....men han betaler bidrag og halve reisen for oss for samvær....jeg må reise med dem sia de er så små...

ingen av oss som har tenkt om det var egoistisk....for han får møte de like mange dager som ellers når de er på besøk som om vi bodde i samme by....

Skrevet

ja og barnebidraget skal gå til tak over hode, klær på huden og mat i kroppen!! det er uavhengig avstand fra far!

men om dere begge er intressert i å ha en rettferdig ordning så er det delte reiseutgifter! (for han var tross allt bare heldig at du bodde nært i begynnelsen!) og eventuellt litt lavere bidrag den tiden han har jenta...selvom jeg synes det er litt urettferdig siden bidraget allerede er regnet ut etter samværsdager!!

nei jeg synes ikke du er egoistisk.....men synes dere må kommunisere bedre!

Skrevet

Ja, det er jo det som er hele poenget med bidrag. Faktisk så har han henne flere dager nå enn før når jeg tenker meg om siden det er så dyrt å reise. Vi kan ikke å kommunisere, da han blir rasende forbannet over ingenting, og sant skal sies at jeg er i perioder redd for å prate med fyren.

Skrevet

oi såpass....da er det nok ikke mere å si om det...du har gjort det beste for deg og jenta....og han må nok bare infinne seg i at du ikke kan bo i nerheten bare for at han liksom skal spare penger!

ingen som har det så idyllisk etter et brudd! desverre...

nei synes du gjorde det rette jeg! og det blir gjerne enklere å kun holde kontakten for jenta si skyld...enn penger osv oppi det hele ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...