Mild, Marcus & Mille Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Hva er en råtomt? Og hvor mye måtte man ha gjort med denne tomta f.eks, før man kunne ha satt opp grunnmur?: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=10824801&sid=10ecb48-KH561660&pos=3&tot=3&WT.svl=Link Håper noen tar seg tid til å svare.. Lurer sånn og finner virkelig ikke ut av det på nettet - selv om jeg er DEN drevne google-søkern.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Alle tomter som det ikke er gjort noe med (IKKE vann, avløp, kloakk, vei eller graving av noe slag!!) er ei råtomt. Altså en flekk med eiendom, uten noe annet enn busker, kratt, trær etc. ;-) Hvor mye man må gjøre av grunnarbeide før man kan støpe grunnmuren er alt avhengig av tomta og huset. Så det er veldig lurt å ringe en graver som kan være med på inspeksjon av tomta ved en evt. visning som kan gi dere en pekepin på hvor mye jobb og hvor stor utgift.
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Og sjekk hva det kommer til å koste å koble seg på vann og avløp! OG reguleringsplan for området:)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Her hos oss var det vei, vann og kloakk. Det kostet 270 000,- å sprenge, grave og lage byggegrop. Og så skulle kommunen ha 110 000,- for å koble til vann og kloakk. Nå kommer jeg ikke inn på linken, men får prøve å svare på resten når jeg har sett den. Vi har skrå tomt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå