JPG2011 Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Jeg er 36 uker på vei. Siste par ukene har blodtrykket mitt økt til 120/90. (Urin 1+ Protein). Jeg har blitt fulgt opp av en Gynekolog. Fikk beskjed om å ringe dem dersom jeg føler meg dårlig. Siste to dagene, har jeg vært så plaget med hodepine, og føler meg ikke noe særlig. Så jeg stakk innom min jobb og lånte ett digitalt BT-apparat. 143/100. Prøvde to ganger og like høyt. Ringt Gyn og fikk beskjed om å ta u-stix også. Dro innom legen da han er nærmere meg. Da var plutselig BT bra igjen. 120/85. Han sjekket tre ganger. Proteinene har ikke økt. Snakket med Gyn igjen, som ville ha meg inn til sjekk i morgen igjen. Hva kan ett sånt hopp komme av? Ikke noe mer stresset da jeg var innom jobben enn når jeg var hos legen.
BettyBoob Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 hm, ikke godt å si - men fint du blir fulgt godt opp - man vil jo se at det ikke utvikler seg til svangerskapsforgiftning! spør gyn imorgen, interssant å vite hva det kan komme av! jeg for min del hadde for lavt bt i svangerskapet og opplevde bt-fall med påfølgende besvimelse...ikke moro!
År og dag Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Ofte er manuelt blodtrykk (gammelmåten) mer riktig enn digitale blodtrykksapparater. I alle fall hvis det digitale apparatet ikke kalibreres med jevne mellomrom. Men blodtrykket kan variere etter situasjon.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 manuell måling er mere korrekt enn digital...slik hopp i blodtrykket kan også komme av stress e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå