~sjiraff~ Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 De sjekker automatisk størrelse på bekken og baby o.l. for å se om det går ann å føde naturlig? Når eventuelt skjer disse kontrollene? Er litt over 36 uker nå og skal på kontroll igjen på fredag, hva skjer da videre om babyen fortsatt ligger i seteleie?
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 du blir først sendt på ultralyd for å få bekreftet at det er seteleie og str på baby. Jeg ble det i mitt første sv.skap, men da lå han med hodet ned, og var festet og alt.. Legen hadde tatt feil. Etter det blir du (ved seteleie) sendt på sykehuset (jeg var hos gyn og tok UL) mest sannsynlig sendt videre til sykehuset du skal føde på for å ta mål av bekken, og da blir det vel snakk om hvordan du skal føde etter det.
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 med meg så ble jeg sendt til UL på SUS for å bekrefte. De prøvde så å snu, siden jeg hadde mye fostervann. Han flyttet seg straks tilbake... Så var det røngten av bekken for å se om jeg kunne ha setefødsel, det kunne jeg. Så var det info for/i mot KS og setefødsel med lege, ble sendt hjem en dag for å tenke meg om og tilbake dagen derpå: hadde bestemt oss for KS. Dato ble satt en uke senere og det var det. Hadde et flott, planlagt KS.
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Hvis de er i tvil så sjekkes dette på UL fra uke 36. Jeg var inne og sjekket det i dag. Men her var hode ned )
~sjiraff~ Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2008 Er det mye risiko forbundet med setefødsel? Tenker på alt fra at babyen kan sette seg fast og til f.eks revning hos meg. Hvordan var tiden etter et KS? KS skremmer meg i grunn like mye som en setefødsel :oS Er det forøvrig noen vektgrense på barnet i forhold til setefødsel. Ei på DiB som sa at veide barnet over 4 kg var setefødsel uaktuelt, fikk du infor om noe slikt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå