Gå til innhold

Hvis babyen ligger i seteleie...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De sjekker automatisk størrelse på bakken og baby o.l. for å se om det går ann å føde naturlig? Når eventuelt skjer disse kontrollene?

Er litt over 36 uker nå og skal på kontroll igjen på fredag, hva skjer da videre om babyen fortsatt ligger i seteleie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kremt.. bakken = bekken (og ikke baken...*latter*)

Skrevet

Jepp, det gjorde de iallefall på meg:)

Har hørt det er litt forskjellig praksis rundt, men jeg blei i allefall sjekka...

Tror det er rundt uke 38... Eller noe, er ikke helt sikker, blei sjekka i hui og hast på meg, rett før fødsel, jeg fødte i uke 37+2, og jeg minnes å huske at jeg hadde time til bekken måling og vekt estisimering uka etter... Men trengte jo ikke akkurat det da... hehehe:)

Skrevet

Så du hadde setefødsel? Hvordan var det? hvor sto var ungen?

Kjenner at setefødsel skremmer meg, mens tanke på ks skremmer meg i grunn ennå mer. Regner med at det blir en stor unge i og med at søstra var 4100g, og dette er en gutt...

Skrevet

Du får tilbud om setevending og tenker jeg...

Ikke for å skremme deg, men det er kjempe vondt, og de aller fleste tilfeller klarer de ikke å snu babyen... De klarte ikke å snu min... Om jeg får et barn til som ligger i sete, nekter jeg vending... Da føder jeg heller i seteleie.

Det er mange som sier at det ikke gjør vondt og, så det er ikke sikkert det gjør vondt for deg:) Men det var min erfaring i allefall:)

Skrevet

Ja kjenner noen som har forsøkt snuing og sier at det er sinnsykt vondt. De klarte det heller ikke på noen av de jeg kjenner.

Men setefødsel var greit?

Skrevet

Jepp blei setefødsel på meg, jenta mi var 3330 gram 3 uker før termin.

Er babyen din over 4 kg får du ikke føde vaginalt. Da blir det keisersnitt.. Setefødsel er ikke vondt, eller det er vondt å føde, men jeg tror ikke det er noe vondere enn vanlig, men det er litt mer jobb i og med at du må trykke ut hele ungen.. Var litt redd for sete fødsel jeg og, men det gikk kjempe bra:) Og du kan trøste deg med at om ungen ikke har kommet til termin, tar de den ve k.s Man går aldri på overtid med et seteleie, og man blir ikke satt igang. (fikk jeg beskjed om på Drammen i allefall:) )

Skrevet

Nå svarer vi litt omhverandre her tror jeg.... hehe:)

Fødselen var bedre enn snuinga:)

Skrevet

Okay, så det er en magisk grense på 4 kg. Er vel i grunn helt sikker på at ungen er over 4 kg.... !

Hmm...

Ja ja vi får bare krysse figrene for at junior har vært smart nok til å snu seg. Kjenner ikke noe annerledes bevegelsesmønster, men han kan jo snu seg nærmere termin også!

*krysse fingrene*

Skrevet

Ja det kan den:) Jenta mi hadde festa seg godt nedi bekkenet hun da, så hu ville ikke snu seg.. Men så kom hu 3 uker før og da... hehe:) Var kanskje enda godt, ellers hadde hun nok blitt over 4 kg hun og... hehe:)

Du får informasjon på sykehuset om setefødsel også, er bare å spørre og grave:) Men jeg syns ikke det var så ille som alle skulle ha det til i allefall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...