Gå til innhold

Blir ikke gravid, har jeg spontanabortert??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært uten prevensjon i 2 år pga plager, men vi har alltid "hoppet av i svingen" og det har gått bra. Nå vil vi ha barn, men får det ikke til :( . Vi begynte prøvingen i oktober. Hadde mensen 15.oktober og skulle da ha eggløsning ca 1.nov. 2.november får jeg blødning som varer i 1 uke med like mye blod hver dag, helt annerledes enn min mens bruker å være. 5. desember får jeg mensen igjen, og den er som den pleier, og 5.jan får jeg mensen igjen. Fortsatt normal.

Det jeg er redd for nå er om jeg har spontanabortert den 2.november, fordi min mens er alltid i rute. Dersom jeg har spontanabortert tidlig, er det da umulig å bli gravid før man tar utskraping??

Er så usikker, og er veldig opphengt i å bli gravid nå. Har et barn på 4 år fra før, da gikk det 4 måneder fra jeg sluttet med p-piller til jeg ble gravid. Nå har jeg jo vært uten p-piller i 2 år, og jammen skulle min samboer ha vært dyktig dersom han ikke en gang i løpet av disse 2 årene vært "uheldig" under akten mht sædavgang....

Hva tror dere? Håper på svar da dette bekymrer meg... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare si at du ikke skal bekymre deg! Det går etterhvert.. Vi prøvde ikke en gang og jeg blei gravid( Jeg tåler ikke p-piller, men vi ville ha barn)

Men alikevel har jeg ikke brukt prevansjon på 5 år, og ikke hoppet av i svingen og ikke blitt gravid før nå...

Det kan ta tid!

Lykke til

Skrevet

Hvis du har spontanabortert, noe som virker sannsynlig, så trenger du ikke nødvendigvis utskraping. Det er stort sett ved missed abortion (når fosteret ikke kommer ut) at det er behov for det. I skjeldne tilfeller kommer ike hele fosteret ut ved abort, men jeg tror ikke det er noe man behøver å bekymre seg over når man er så kort på vei som du var.

Det blir sikkert snart barn av det:) Lykke til hvertfall

Skrevet

Dersom du har spontanabortert med en ukes blødning dagen etter en eggløsning, høres det lite trolig ut for meg. Det som er mer sannsynlig, er at du har hatt en uregelmessighet i syklusen din, gjerne forårsaket av stress, hormonforandringer o.l. Dersom du har tenk at "nå skal det skje" og vært så opphengt i å bli gravid, kan dette lett slå ut på systemet ditt. Det er sikkert ikke noe å bekymre seg for.

Jeg vil råde deg til å stresse ned og ta det som det kommer. At det gikk raskt første gangen er ikke noe garanti for at det går like fort neste gang. I forhold til det du sier om mannen din og å være "uheldig" under akten, skal han jammen ha vært utolig uheldig for å treffe akkurat i det lille vinduet du er fruktbar.

Ta det med ro, spiren sitter nok før eller senere.

Lykk til!

Skrevet

Har du spontanabortert tidlig er det lite sannsynlig at du trenger en utskrapning. Men ta en tur til legen/gynekologen for å være sikker på at alt er som det skal hvis du bekymrer deg veldig :-) det kan ta lang tid å bli gravid selv om alt er som det skal ;-)

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...