Gå til innhold

innskriving


sebastian08 thea05

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Regner med at det er det de kaller fødselsforbredende samtale på det sykehuset som jeg hører til. Var på det forrige tirsdag, da hadde jeg fire uker igjen til termin. Var ikke så veldig spennende denne gangen, da jeg var på det når jeg skulle ha førstemann også.

 

Først satt vi og snakket litt om følelser/forventninger/ønsker/hvordan jeg hadde det også videre. Etterpå var det pappa`n sin tur til å komme med sine meninger. Så legger de inn opplysninger om deg på data`n, sånn at alt skal være klart når du kommer inn for å føde. Har du spesielle ønsker for fødselen er dette riktig tidspunkt å fortelle det. Husk også å ta med papirene dine, både fra lege/jordmor og labratoriet (hva slags blodtype du har). Har du spørsmål er det bare å spørre i vei og du får gode svar, det gjorde ihvertfall jeg. Etterpå fikk vi omvisning på fødeavdelingen, hvor vi fikk se undersøkelsesrom/føderom/bad med badekarr/vaktrom osv.

 

Jeg synes dette er en fin ting som blir gjort og man blir så utrolig rolig etterpå. Håper det vil skje på omtrent samme måte for deg i morgen, sånn at jeg ikke har sagt noe "galt". Ønsker deg lykke til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset tror ikke samboeren min sier så mye der inne men han er prippen på røyken si han ikke røyker selv så håper han ikke begynner og diskuterer den hehe bla bla bla ja blir spennende og komme inn på sykehuset igjen etter snart 3 år si sist de har bygget om hele sykehuset så det er mye nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, mannen min røyker ikke, men snuser (noe som kanskje er bedre), men han sier ikke no på at jeg gjør det. Dessuten har han fått "streng" beskjed av meg ved begynnelsen av begge svangerskapene om "å holde kjeft" om det til alle og enhver. Jeg vil selv bestemme hvem som har noe med det og ikke. Det har funket! Du får sørge for å snakke hele tiden sånn at han ikke kommer til orde =) Håper dere får en positiv opplevelse der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe åååå ja han får nokk høre det :) han snakker godt hjemme men ute blant folk er han ganske taus :) takk for det ja blir nokk en fin opplevelse for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt hvordan det er på andre sykehus. Jeg fikk et brev sammen med innkallelsen til den ordinære ultralyden hvor det stod litt info om samtalen og at jeg måtte ringe og bestille time selv hvis jeg syntes det hørtes interessant ut. Det er tydeligvis veldig populært i Drammen for det var vanskelig å få time. Egentlig anbefalte de en time i uke 34, men det var helt umulig å få, så jeg var der inne nøyaktig en måned før termin. Fikk ikke time før klokka var halv ni på kvelden.

 

Det kan anbefales på det sterkeste hvis man har mulighet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm det har jeg aldri hørt om... Er det noen som vet om det er sånn på Ullevål? Kan ikke huske at jeg har lest det noe sted - men jeg er litt surrete av meg og hvis det stod på det arket vi fikk tilsendt så er det nok ikke første tingen som har gått i glemmeboken....hehe.

Er det forresten noen andre som har hatt det sånn i svangerskapet?? Surrete og glemmer ting og til tider ikke henger helt med i samtaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt har Ullevål veldig stor pågang av fødsler og det er ikke bestandig man får plass der engang når man kommer inn. Har en svigerinne som i utgangspunktet skal føde der i april, men hvis de ikke har plass vil hun bli sendt til Bærum. Vet ikke om hun har hørt noe om samtale, men det spørs vel om de har kappasitet og tid til det hvis de hr så mye å gjøre. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en telefon for å høre hvis dette er noe du har lyst til =) Surrete kan jeg skrive under på at man bir når man går gravid og verre blir det som regel etter fødselen, jeg følte det ihvertfall sånn etter at jeg fikk førstemann. Det er vel den berømte ammetåka =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia jo den gikk knirekefritt ikke mye nytt enn att vi må ligge på pasienthotellet det negative var att di har begynt og ta en finger inn i endetarmen når hodet er på vei ut det pga vi ikke skal revne for mye hvis det skulle kje :) det er jo ikke negativt vill jo ikke revne men hu sa det kunne være ubehagelig men ellerrs nå begynner jeg og glede meg til familien blir 4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...