Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det forskjellige størrelser på disse eller er det en standard størrelse? Isåfall hva er den mest vanlige størrelsen på sprinkelsenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er noen forskejll på sengene vet jeg ikke, men skulle ikke tro det, for madrassemålene er vel like uansett seng. Iallefall de jeg har vært borti.

Det viktigste er mellomrommet på sprinklene, at det ikke er for kort avstand mellom dem.

Skrevet

Nå når vi skulle kjøpe madrass til sprinkelsenga vår fant vi ut at de fleste hadde madrasser i størrelsen 120X60 cm. Det var selvfølgelig litt uheldig for våres del da sengen vi har trenger en madrass som måler 115X55 cm.

Så litt rundt på de sengene som selges nå også, og de fleste er 120X60cm.

Skrevet

Kjøpt seng på IKEA da kanskje?

De har helt andre mål på sengene sine, både til store og små, slik

at du faktisk MÅ kjøpe madrassen der også..

Skrevet

Vel, vi har kjøpt sprinkelseng på Ikea der målene er 120x60, noe som er ganske vanlig har jeg inntrykk av. Men for all del, de har jo ofte sine egne mål på ting. Ser ikke helt problemet, det er flust av andre som opererer på samme måte. Hvis man velger en seng fra Ikea er det ikke et stort offer om man MÅ kjøpe en madrass der også. Billig er det, og de kommer som regel meget bra ut i tester.

Skrevet

Ingenting negativt om IKEA, handlet der selv jeg. Men jeg ser at sengene, spesielt for voksne har madrassemål som er noen cm mindre enn i vanlige møbelforretninger.

Skrevet

IKEA hadde for nesten 1 år siden mindre senger enn det som er standar i Norge. De har nå gått over til 120 X 60. Det går jo an å skjære til en skumgummimadrass, hvis du har seng som er mindre. Det er ikke nødvendig for barn under 1 - 1,5 år å ligge på madrass med fjæring i:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...