Lukkelukken og bebibror Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Fødselshistorien: Fredag 04.01: Jeg er hos Dennis, men han skal til noen kamerater på lan på kvelden. "Tenk om han kommer i dag a", sier jeg, selvom jeg ikke tror det siden det er tre dager før termin. "Hadde vært typisk liksom". Klokka blir halv fire, og Dennis og Raymond (broren til Dennis) drar. Jeg blir igjen hjemme hos svigers, og vi drar en tur på østfoldhallen. På kvelden tar jeg meg en tur med Tussi, hunden til Dennis. Jeg er hjemme rundt ti tiden, og ved tolv tiden går jeg å legger meg, uviten om hva natten vil bringe Jeg får ikke sove, og ved to tiden går jeg ned å tar meg en yoghurt. Lørdag 05.01: Det er fortsatt natt, og 02:35 går jeg på do. Når jeg tørker meg er det blod på papiret og brått får jeg veldig vondt i korsryggen og 02:38 ringer jeg Dennis bare for å fortelle han det. Det blir regelmessig vondt, men jeg tror fortsatt ikke at det er noe. Han sier jeg skal gå ned til moren hans som ligger i stua og sover (fordi besteforeldrene hans er på besøk), men jeg tør ikke gå ned å vekke henne. Dennis får overtalt meg, og jeg rusler forsiktig inn i stua. Heldigvis er mammaen hans våken. Hun har akkuat tatt seg et glass vin når jeg kommer ned.Jeg legger på røret med Dennis. Hun lurer på hva det er for noe, og jeg forteller at jeg har vondt i ryggen. Og nå gjør det VIRKELIG vondt! Hun ber meg legge meg på sofaen, og vi teller minutter mellom hver gang det gjør vondt, og det er tre minutter mellom hver gang. Hun ringer sykehuset for meg, og vi får beskjed om å komme med en gang, og møte opp på B2.. Jeg ville egentlig på B7, men det spilte ingen rolle, for nå gjorde det så vondt at jeg ikke hadde hatt lyst til å ta heisen fem etasjer ekstra bare for å komme dit Vi ringer Dennis igjen, og ber Raymond kjøre han hjem. Når Dennis kommer inn døra, spør moren hans om hvor Raymond er, og Dennis svarer at han er på vei tilbake til lanet med to kamerater i bilen. Vi ringer han, for han må jo kjøre siden hun har tatt seg et glass vin. Han kommer tilbake med de to kameratene, som får plass i stua siden det ikke er plass i bilen. Vi kommer oss ut, og begynner å kjøre på veien som tar ca 20 min å kjøre. Etter ti min kjenner jeg at jeg bare MÅ presse, og jeg kjenner at han holder på å komme! Jeg presser og presser, og brått går vannet. Vi er ved sykehuset, men Raymond klarer å kjøre feil! Men vi kommer oss til hovedinngangen, mammaen hans henter en rullestol til meg og heldigvis for meg har jeg vært på omvisning, så jeg vet hvor vi skal gå. For det visste hvertfall ikke de...! Det eneste jeg klarer å si er "han kommer, han kommer", og vi raser inn i heisen og opp i 2.etasje. Det er ingen der, og Dennis får litt panikk, og bare skriker ut "det er jo ingen her!". Det kommer to jordmødre til, og kjører meg fort inn på rom 216. Jeg hopper opp i sengen, mens jeg fortsatt har på meg klær jeg fikk til jul De får av meg buksa, og jeg presser. Jeg så ikke på klokka, men i følge Dennis var vi inne på sykehuset i hele 5 minutter før han var ute 04:03 var klokka da Lukas så dagens lys, en og en halv time etter den første rien. Det er det sterkeste øyeblikket i mitt liv, og i Dennis sitt også. Vi ringer svigers igjen, for vi måtte jo ha sykehusbagen som kameraet lå i. Dennis klipper navlestrengen, og vi venter på morkaken. Etter 20 min ca kommer den, og jeg går i dusjen etter at jordmor har sjekket om jeg har noen rifter, som jeg ikke har. Det er den deiligste dusjen jeg har dusjet noen gang Mens jeg er der, veier de han, og han kommer helt opp til 3780 gram, og måler 51 cm. Og det var begynnelsen på et nytt liv!
Den lille blå smurfen Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Gratulerer så mye!!!! Og selv om det sikkert var en vond halvtime mens den sto på, må jeg bare si: For en drømmefødsel da!!! Lykke til videre og kos deg så masse med guttene dine! :-)
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har jo lest og gratulert deg før, men gjør det igjen jeg snuppa: gratulerer med en nyyydelig gutt :-D og FOR en drømmefødsel! klem
Lukkelukken og bebibror Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2008 Tihi Takker og bukker ^^
skatten kom i mai :) Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 gratulerer så mye! men må jo få si at det hørtes virkelig ut som en drømme fødsel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå