Gå til innhold

Permisjonsuker og ferieuker etc...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kontaktet NAV for et par spørsmål, men fikk egentlig ikke ordentlig svar på det jeg lurte på...Jeg får lønn gjennom min arbeidsgiver når jeg er i permisjon, men arb giver får pengene refundert av NAV, derfor må jeg fylle ut søknadskjema om fødselspermisjon både til min arb giver og NAV. Jeg har hørt at man kan fordele feriedagene utover de ukene hvor der f.eks er helligdager inni bildet, for å slippe å bruke hele svangerskapsuker, f.eks i fbm 1 mai, pinsen og jul.

Jeg skal ut i permisjon 20 april, og i de første 6 ukene av permisjonen er det en del helligdager, og da tenkte jeg å ta ut disse som feriedager i stedet, for å strekke permisjonsukene lengst mulig. Noen som vet om dette er greit, selv om det gjelder de første 6 ukene, som alltid er forbeholdt mor? Jeg skal jo selvsagt være hjemme, men det kan da ikke spille noen rolle om jeg tar dette ut som feriedager eller permisjon?

Noen som kan klare å svare meg på dette - har spurt både arb giver og NAV, og de klarer ikke å svare på dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det virker ulogisk at man kan ta ut feriedager på dager som i utgangspunktet er fridager. Det er jo sånn at noen ganger har man "flaks" eller "uflaks" med antall helligdager som ligger i permisjonen. Derimot er det jo ikke noe galt med å strekke permisjonen ved å legge inn et avbrudd med eks. ferie i to uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...