Gå til innhold

Sliter med vektnedgang, noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle gjerne tatt av 6-10 kilo, men har slitt enormt med å slanke meg siden jeg fikk minstemann for 2 år siden. Jeg er ikke så flink i det daglige å spise nok, tror jeg. Nå har jeg begynt på diett for nte gang, med samme resultat. Jeg går opp i vekt!!! Nå har jeg klart å gå ned ett kilo, men står allikevel på stedet hvil. Trener 2-3 ganger i uka (spinning) og prøver å gå 30 min tur de andre dagene. Hva er det som skjer?? Går inn i cm, men skulle helst ha sett at vekta gikk ned. Ligger på rundt 1500 kcal til dagen- normal behov i følge vektklubb (når jeg ikke slanker meg er ca 2300)

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det ser ikke ut som du trener noe styrke? Hvis du har større muskler forbrenner du mer fett enn om du har små flisemuskler:) For å sette det på spissen...Er sikker på at de fleste trenignsveiledere ville anbefalt styrketrening i tillegg. Du kan jo sykle kortere feks 2 ganger i uke og trent styrke etterpå?

Vekta er jo ikke så fryktelig viktig, men at du ikke har for mye fett. Et litermål med fett veier ca like mye som en kopp med muskler (for å ha noe å sammenligne med) Nå vet jeg ikke hva du spiser men for meg hjalp det masse å få i meg mye mer proteiner enn jeg gjorde før. Jeg drikker proteinshake etter trening, noen ganger til frokost og til måltider som består av mest frukt eller grønnsaker.

Skrevet

Hei. Jeg har masse muskler i følge en sånn treningsanalye som jeg tok på treningssenteret) Jeg ligger faktisk over snittet for kvinner. Men jeg har jo for mye fett også. Hmm, kanskje jeg skal få meg en sånn PT som kan pushe meg litt i styrketreninga. Er flink til å spise proteiner etter trening og spiser lite karbohydrater i hverdagen.

Er det mulig at stoffskiftet mitt er lavt, eller er det jeg som trener feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...