Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg litt hjelp folkens. Babyen min på 3,5 mnd har fra hun var født hatt feil døgnrytme.

Men dette har stort sett ordnet seg da vi har vært veldig konsekvent på at natta er det egen seng, kaldt på rommet og mørkt. Men hun har frem til nå spist halvparten av dagsrasjonen sin på natta (ho er mme-barn så jeg har full kontroll på hvor mye hun spiser). Mellom 21:00 og 07:00 så spiser hun halvparten eller litt mere av døgnbehovet hennes.

Og når dagen kommer så spiser hun nesten ingenting.

F.eks i dag så har hun spist følgende:

03:00 - 160 ml

07:00 - 30 ml

09:00 - 40 ml

12:00 - 30 ml

15:00 - 30 ml

Men snart så tar det seg opp og da tømmer hun flasker med 150 ml annahver time frem til hun legger seg og så er det ca 150 ml hver 3-4 time gjennom natta.

Så søvnmessig så er den snudde døgnrytmen ok, den har vi fått orden på. Men mat-messig så er ho helt skrudd. Noen som har/hatt det samme problemet og har noen kloke ord til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Har ikke noe godt svar til deg, men er veldig interessert hvis noen har noen gode tips. Vi har nemlig akkurat samme problem. Døgnet har blitt veldig strukturert nå mht søvn, men akkuart som hos deg så spiser han absolutt best om natta. Gutten vår er også 3,5 mnd og helsesøster har rådet oss til å prøve å få til 4-5 måltider pr døgn.

I dag har det vært slik:

05.00 - 150 ml

10.30 - 100 ml

14.30 - 50 ml

I tillegg gir jeg han mat ca 18.30 (før han legger seg) og ca kl 00.00. Og det er da disse måltidene kl 00 og kl 05 hvor han spiser minst 300 ml av de totale 600-700 ml han spiser i døgnet. Helt umulig å få i han mer mat om dagen. Nekter å suge av smokken. Men om natta går det helt fint.......

Hvor mye spiser jenta di i døgnet BabyV og hvor stor er hun. Vi var på kontroll i går og har var 65,5 cm og 7,5 kg.

Håper noen har noe gode råd!!

Skrevet

Hun spiser mellom 700-850 om dagen.

Var på veiing den 3. januar når hun var like over 3 mnd. Da veide hun 6660 gr og var 63 cm lang. Så jeg tipper ca 7 kilo nå. Skal på 3 mnd kontroll en mnd for sent på mandag!

Tenkte å spørre på hs om dem har noen gode råd. Kan sende deg en beskjed hvis jeg får noen.

Vi har nu prøvd å begynne med litt grøt på kveldene for å se om magen fylles litt mer på natta. Det har ikke fungert så langt, så i går prøvde jeg også å gi en flaske med 160 ml nan og 2 t-skjeer grøtpulver i på første spiseøkt etter leggetid. Det var vel klokken 21:00. Da tok det faktisk 4,5 time før hun ville ha mat igjen, vanligvis er det 3-4 timer mellom hver spiseøkt på natta.

Så det hjalp pittelitt :-D

Kanskje litt dårlig gjort, men jeg er glad det er flere som har en natta-mat unge. Kjenner ingen som har samme problem så jeg følte meg veldig alene med dette.

Skrevet

Bra det er i allefall en unge til som er som vår :-) Jeg kjenner heller ingen med samme problem som oss... Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å prøve å endre på dette. Spurte helsesøster i går ang. matrutinene våre og hun sa egentlig bare at han burde nå prøve å spise litt mer om dagen så han trengte mindre om natta. Ja, som om vi ikke hadde tenkt oss til det på egen hånd....... Synes liksom at helsestasjonen generelt har lite greie på og få tips å komme med til oss som bare bruker mme. Har jo minst like mange spørsmål vi som de som ammer. Men, men, det order seg nok etterhvert :-)

Vi har også begynt å prøve med litt grøt. Begynte på mandag, så det har nå bare blitt noen få skjeer om dagen enda, men håper det kan hjelpe litt.

Er litt spent på natta i natt egentlig, for nå spiste han faktisk 150 ml kl halv seks og 100 ml til kl halv åtte. Det er bra for gutten vår det.

Send meg gjerne en melding hvis du får noen gode råd fra hs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...