Vårenzia Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Jenta mi på 2 måneder gråter (eller vræler rett ut) i en periode på 1/2 - 2 timer nesten hver dag. det er selvfølgelig på kvelden og det virker som hun har problemer med å roe seg ned for å sove. Det virker osm hun skriker på seg vondt i magen etter hvert, men ikke som at det er det det starter med. Hungulper utrolig mye, og jeg lurer på om disse gråteperiodene kan ha noe med det å gjøre også...? Jeg får henne ikke til å ta smokk - har prøvd ett par forskjellige men hun spytter den bare ut eller brekker seg når hun får den i munnen. Noen som vet noe jeg kan prøve?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Om hin ikke har vondt i magen så kanskje hun er trøtt? Kanskje det hjelper å legge henne litt tidligere? Eller kan det være sult? Vanskelig å si, man må bare prøve seg fram.....
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Ville prøvd å gå en tur til kiropraktor jeg hvis det ikke gir seg. Vet ikke om jenta mi hadde kollikk, men kiropraktor hjalt veldig for hun var stiv i nakken, ryggraden og bekkenet og skrek i ett sett.. Ellers hjalp det å kle henne naken og legge henne på badegulvet (oppå stellmatta så klart, el noe annet mykt). Varmt og godt på bade, og det er godt for de å ligge naken. Stryk henne over hele kroppen med hele håndflaten mens hun ligger naken, da kjenner hun at du tar på henne hele tiden, min tulle elsker det og er alltid rolig da Lykke til:) Er vondt og høre på de når de er så stressa og ikke klarer å roe seg:(
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Høres ut som lillejenta vår!! Vet ikke helt hva som hjalp her, men plutselig var det over.. Når hun ble 2,5 mnd var det mindre skriking. Vi legger henne tidligere for natta, nå, og tror kanskje at det kan ha hatt noe med det å gjøre.
aragon Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Vi sliter også med det samme. Gutten vår(4uker) har en periode på kvelden/tidlig natt da han skriker mye. Vi hadde mistanke om kolikk el. overtrøtthet så vi har nå prøvd ut litt i forhold til kolikk: sukkervann, ammete, varmt bad, babymassasje uten noe virkning. I går bestemte vi oss for å prøve kiropraktor og han fant den del smålåsninger i ryggen. Og tro det el. ei i natt ha gutten vår sovet fra 23 til 08, bare våken til to amminger og minimalt med skriking. Så kan anbefale kiropraktor!
Vårenzia Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2008 Takk for svar og gode råd fra nummer to her. Ja hun er trøtt! Men klarer ikke å roe seg så hun får sovne. Bare små dupper ved brystet eller i armene så våkner hun igjen. Jeg tviler på at det sult da, for hun har store bollekinn... Huff ja, det er så vanskelig når de ikke kan si ifra om hva som feiler seg... Man blir helt maktesløs når de bare gråter og gråter.
Vårenzia Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2008 Np skal jeg bestille time til kiropraktor!! Takk for svar!!!
Vårenzia Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2008 Nå skal jeg bestille time til kiropraktor!! Takk for svar!!!
Vårenzia Skrevet 16. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. januar 2008 Må man ha henvisning fra lege for å bestille time til kiropraktor?
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #10 Skrevet 16. januar 2008 Nummer to her igjen:) Jeg tror ikke du får henvisning fra lege, er bare å dra, det koster kanskje rundt 3-400 første timen, så rundt 200 de andre gangene. Var iallefall det jeg betalte. Jenta mi hadde som sagt mye stivheter i kroppen, når de er stiv i ryggraden og har små låsninger går visst det på nervesystemet som påvirker magesekk og tarmsystem og slik. Jenta vår slet og med å sove med hadde godt bolleskinn og spiste godt, så var bare det at hun hadde mye vondt stakkat... Etter kiropraktortimen skrek hun sykt mye hele dagen - men det var bare en bivirkning som noen får og betyr bare at dette funker:) Da reagerer de på behandlingen og det skal de jo. Ikke sikkert de viser at de reagerer altså. Ønsker det såå lykke til, fortell gjerne åssen det går=)
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #11 Skrevet 16. januar 2008 Der var det endel skrivefeil ser jeg ja, håper du forstår hva jeg skriver forde
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #12 Skrevet 16. januar 2008 Vi hadde det også sånn med vår krabat. Han er nå tre mnd og alt har rettet seg :-) Var til kiropraktor 3 ganger siden vi trodde det kunne være kolikk eller nakke-ryggplager pga tøff fødsel. Trenger ikke henvisning fra lege til dette. Det hjalp for oss, siden småen var litt stiv i nakkeregionen og kiropraktoren myket opp en låsning der. I tillegg forsvant "favorittsiden", så dermed ble han like flink til å snu hodet begge veier. Skrikingen hjalp det ikke så mye på - han ville helst være inntil oss og sov kun oppå pappaen eller meg. Løsningen ble en lommeslynge som jeg kunne bære han rundt i og i tillegg sovnet han alltid i den og kunne sove i timesvis. Da fikk jeg spist, lest bok/avis, gjort litt lett husarbeid eller tatt en lur i halvt sittende/liggende stilling - lykke for mamma og mini. Prøvde sukkervann og minifom, men det hadde begrenset virkning - dessuten skal en være forsiktig med minifom. Dersom det er magesmerter kan en også prøve med litt malt som sies å roe magen. Også ammete og havredråper (Avena Sative - fås på helsekost) som dryppes i vann skal ha positiv virkning på luftsmerter (dersom det er det da). Nå er han som sagt 3 mnd og slyngen brukes kun hvis det er helt krise (og det er svært sjelden). Han sover i egen seng på eget rom og har en god rytme på dagtid mht spising/soving. Spiser en del på natten, men jeg synes det går helt greit å amme han på nattestid enda. Regner med at vi prøver bittelitt grøt om en mnds tid. Lykke til - jeg forstår så godt hvordan det føles!
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 16. januar 2008 #13 Skrevet 16. januar 2008 Lillejenta vår på 2 mnd skriker på den måten når hu er overtrøtt iallefall. Og da kan det ende med magevondt, for de gisper i seg mye luft når de har slike skriketokter. Vi har hatt et par dager hvor hu har vært helt umulig nå, og det er de dagene hvor jeg har stått opp tidlig med henne. Det setter hu tydelig ikke pris på, for da har hu slitt hele dagen med å sove skikkelig dupp. I dag gikk jeg tilbake til det å la henne sove uten morgenstell og vi sto ikke opp før klokka klokka tolv, og lillejenta har nå sovet som en engel i 2,5 time nå.. så håper det går bra utover resten av dagen og nå :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå