Gå til innhold

Dere med barn på 4-5 måneder!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte spiser de små på natta?

Jenta mi er nå 4,5 måned og spiser hver 3 time på natta igjen,har gått lengre tid imellom før..Så slitsomt for ofte våkner hun for mat etter 2,5 time og,prøver å drøye det lengst mulig men da vekker hun jo hele huset (skikkelig lyd i denne jenta ja) Har prøvd grøt og MME men hun nekter å spise grøt,prøvd i 2 uker nå og har prøvd flaske enda lenger men skriker bare når den kommer :( ingen som får i henne flaske..

Men på dagtid kan det gå lengre tid (4-6 timer mellom for da sover hun veldig godt)...Håper det snur snart..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm, min er heller ikke noe særlig til å ta flaske - helt til jeg fant den riktige - Marimekko (finsk merke) sin, med vellingtut, og så får han velling på kvelden - han er oppe en gang på natta for å spise, varierer mellom 3-7, så noen ganger sover vi faktisk hele natten, men til gjengjeld sover han dårlig på dagen da, men er bedre det

Skrevet

litakine og theodor: hvor kjøpte du merimekko tutene??

sliter med å få jenta mi på 4 mnd til å ta flaske...

Ellers får hun mat 2 ganger ila natta. legger seg 19.30- 20.00, pupp 01-02 og 05-06.. fullammer henne.

Skrevet

Her er det omvendt. Min sover godt på natta og spiser som regel (men finnes nok av unntak.... trust me) kun en gang, og det er mellom 5 og 7 en gang.

Men på dagtid spiser han minst hver 2. time om ikke oftere....

Har du prøvd å lure i henne flaske når hun sover?

Skrevet

min sover fra 07 til 22.00 og får ei flaske da, for så å sove igjen til 06.30. Slik har han vært siden 9 ukers alder.

Skrevet

Jenta mi legger seg 19.00, i går fikk hun pupp,23.30,så 02 og så våkna hun igjen 05-05.30..Men noen ganger får hun mat kl 22.00. 01 og 04 og så 06-07..

Men får 1 måned siden sov hun 8-9 timer i strekk noen ganger,men nå blir det bare oftere og oftere igjen :( Har prøvd mange flasker men kanskje jeg skal prøve de merimekko flaskene..

Skrevet

Happy*81 _MAMMA!_ : Nei har ikke prøvd å gi flaske når hun sover,kanskje prøve det da...

Skrevet

verdt et forsøk! Hvis hun bruker smokk, så erstatter du bare smokken med flaska fort og gale. Min kan sutte på "hva som helst" så sant han sover eller er i halvsøvne. Sugerefleksen er der jo uansett.

(holder på å venne min til å drikke vann på samme måten. og det ser egentlig ut til at det kan virke. han våkner ofte når han har drukket litt i halvsøvne - men da drikker han bare videre)

Skrevet

Jenta min er 5,5 mnd og våkner enda annenhver time på natten for å få pupp...hun tar heller ikke flaske og sov dårligere når hun fikk grøt faktisk (hun våknet selv om hun var sulten, ville ikke ha pupp og klarte da ikke å roe seg og sovne igjen - hadde våkenperioder på 2-3 timer midt på natten) så hun får bare mm frem til neste kontroll...må høre litt med hs hva jeg bør gjøre. Hun spiser ikke så ofte på dagtid - prøver å legge henne til ofte, men hun er enten ikke interessert eller så slipper hun veldig fort. Hun sover ikke så veldig godt om dagen heller, forresten.

Skrevet

Samme som her, dagtid kan det gå lang tid, på kvelden og natta så er vi nede i 1 1/2 time på det "verste".

Hun tar heller ikke flaske, hyler bare hun ser flaska. Har prøvd Avent tutkopp uten ventil, den går litt bedre, men det er minimalt som hun svelger, men vi øver og øver....

Vi begynte med første smaksprøve med grøt i dag, håper hun spiser det greit, prøver med potet/gulrot hvis grøt ikke faller i smak. Fant ikke den 4 mndrs grøten som førstemann likte så godt i butikken, Hipp risgrøt med fersken/banan mener jeg det var, men den har jeg ikke sett noe sted nå.

Skrevet

Jeg har det akkurat likt, 5 måneder gammel, hver 2. time skal han spise om natten. På dagtid er det ca. hver 3. time. Begynner å bli ganske sliten nå!

Skrevet

Jenta vår er som regel våken i tre tiden på natta, og så er hun ikke våken igjen før i syv-åtte tiden igjen.

Men vi gir grøt før hun legger seg i halv åtte tiden på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...