Gå til innhold

noen som har hatt svangerskapsforgiftning 2 ganger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde svangerskapsforgiftning og utviklet det ca 3 mnd før termin. Lurer på om det er mange som har fått det også i andre svangerskap...

Hvordan oppfølging fikk dere i andre svangerskap, evt hvordan unngikk dere å få det i andre svangerskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp jeg har hatt det 2 ganger.. første gangen så skjedde det ganske så fort.. jeg hadde tegn til det høyt blodtrykk og spor i urinen.. men plutselig så fikk jeg det og ungen ble tatt 2 dager etterpå trur jeg det var.. etter jeg hadde kommet til sykehuset.. fikk i uke 31..

andre gang så var det et glipp i systemet.. min faste lege sluttet når jeg ble gravid og min vikar lege viste ikke hvordan ting skulle vær.. så når jeg kom på vanlig ul så fikk sykehuset panikk når jeg fortalte om at jeg fikk svangelskapsforgiftning sist.. for egentlig så har jeg skulla vært på sykehuset før jeg ble gravid får å begynne på blodfortynnende tabletter.. så jeg begynte ikke før i uke 16.. og etter det så fikk jeg på kontroll både til min lege og på sykehuset.. flere ul og slike ting.. dem så at jeg kom til å få det igjen.. jeg hadde hatt høyt blodtrykk under hele svangelskapet og spor i urinen.. så jeg fikk i uke 27 denne gangen.. og var veldig dårlig.. jeg hadde hellp i tillegg..

Skrevet

Jeg har ikke hatt svangerskapsforgiftning to ganger, men jeg fikk det med førstemann i uke 28+2. Ble hasteks da. I andre sv.skap fikk jeg veldig tett oppfølging fra uke 20 med UL annenhver uke og jordmor annenhver uke, men motsatt uke. Sjekka urinen hver uke og om det ble funnet spor av proteiner ble det tatt preeklampsiprøve (blodprøve). Hadde heldigvis ingen symptomer på sv.skapsforgiftning denne gangen og gikk 2 uker over termin. Både lege og jordmor var fantastiske og veldig imøtekommende og jeg ble tatt utrolig godt vare på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...