Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Skriver ikke dette innlegget for å starte enda en krig om hva som er best for barnet. Men ser at mange her inne føler seg litt "tråkka på" fordi de velger å gi barnet sitt mme. Vil derfor skrive noen grunner til at noen velger å gjøre dette, til ettertanke for de som kanskje slenger unødvendig med leppa. I noen /flere av disse tilfellene er det kanskje ikke bare greit og lurt og gi morsmelk. - man røyker fast -alkoholinntak (man kan selvfølgelig passe på, og gi mme mens alkoholen er i kroppen, men ikke alle tenker så langt, og noen drikker jo daglig) -man bruker medisiner til daglig -brystoperert, kanskje t.o.m fjernet et eller begge brystene -blitt seksuelt misbrukt, eller noen nær deg har blitt det (da kan man føle at man "frister" noen til å gjøre sånt igjen. man trenger jo ikke å amme offentlig, men jeg vet at flere sliter med disse tankene) -man har blitt regelmessig mobbet for puppene sine, og sliter med store komplekser -barnet klarer ikke å ta puppen ordentlig -man får ikke melk i det hele tatt -man får bare litt melk, og samme hvor mye man prøver så blir det ikke nok, må derfor gi mme i tillegg Mener selvfølgelig ikke at ALLE har det sånn, men jeg tør påstå at ikke flesteparten som gir mme gir det fordi de ikke "gidder" å amme. Og det er ikke alle grunnene ovenfor som er like kult å si til alle som syns de har rett til å få vite hvorfor man ikke ammer. Bare til ettertanke, ikke rettet mot noen spesielle.
Gjest Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Jeg forstår nesten alle grunnene utenom de to første som man kan unngå... Men "noen drikker daglig"...? Hvis noen gjør det, er det vel litt tvilsomt om de burde ha ansvar for at barn i det hele tatt...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå