Gå til innhold

lailaelin har fått ny huleboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, leste i et innlegg at du har ødelagt bekkenet for livet ved å trene step! Ble litt urolig, da jeg trener mye på en steppe-maskin, var det på maskin du ødela deg?

Dette er min andre graviditet, hadde ikke bakkenløsning med nr 1 og håper at jeg slipper unna denne gangen også - og vil ikke fremprovosere bekkenløsning heller(:

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at så lenge du ikke har hatt bekkenløsning med nr 1 så har nok du en god oppbygning av bekkenet ditt, altså ingen skjevheter, gamle skader eller så er du veldig godt trent...det er ikke mange som slipper unna de smertene nei....

Er det standard steppemaskin du bruker?? For de er jo generelt ikke gode for knærne og bevegelsene er ganske rykkete...Vet ikke om du mener du har steppemaskin hjemme eller om du trener ved treningsstudio...Hvis du trener ved treningstudio er jo de nye steppemaskinene som har staver og som gir deg en rullende bevegelse mye bedre enn den standard gamle rykke steppemaskinen.

Jeg visste ikke at jeg hadde bekkenløsning sist når den kom og jeg trente som normalt med aerobic, step og hele pakken.....Jeg gikk på en vanlig aerobic step time og hoppet og spratt, som vanlig....kom hjem la meg på sofa for å slappe av og da jeg skulle reise meg igjen var bekkenet blitt forskjøvet slik utav posisjon av den harde treningen at jeg brakk nederste del i bekkenet...det er det vondeste jeg noen gang har opplevd og besvimte av smertene!!!

Trener nå kun yoga og pilates i dette svangerskapet her, og kommer ikke til å nærme meg aerobic, step aerobic, kommer til å fortsette med bodypymp men vektene har jeg allerede redusert og tar f.eks ikke utfall sammen med de andre...

Jeg var utrolig uheldig og legen min hadde aldri hørt om at man kunne brekke bekkenet på den måten jeg brakk det.

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått over til trening for gravide, bassengtrening, hathra yoga, pilates, power yoga(Kun hvis du er godt trent) rett og slett trening for de stabiliserende musklene....:)

Hvis du lurer på mer med trening i sv.skapet så er det bare å sende pm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...