Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 gutten min har litt størkna snørr i nesa ofte, hvordan skal jeg få det ut? Han blir litt tett noen ganger. Han blir ill sint når jeg prøver, hva gjør dere?
FanteGuri Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 jeg bruker Q-tips som jeg har fukta i litt vann. Jeg holder en hånd på panna eller i haka, og pirker løs snørra med den andre hånda. Prøver å være så rask at hun ikke rekker å reagere så mye. Går som regel greit.
loveandmarriage Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Du kan også prøve en nesesuger! Fåes kjøpt på apoteket, koster rundt 40kr eller no tror jeg. Den ser ut som ei lite pumpe, med en tynn ende som du fører inn i neseboret. Ikke alltid han er like fornøyd når jeg bruker den, men har finni ut at det går greiere hvis jeg klemmer inn pumpa før jeg dytter den inn i neseboret hans. Dermed fører jeg bare enden rett på snørra, slipper pumpa, og tar den ut igjen. Over på 2 sekunder:)
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 I baby butikk får du en neserenser med slange der du suger og snørr kommer ut. Jeg har prøvd de fra apoteket uten hjelp, her får du dratt ut alt som er i nesa og er kjempe bra. Tror den koster ca 100 kr men er verdt hvert krone. Jeg pleier å ha litt saltvann eller morsmelk inn i nesa til babyen min og lar det virke i ca 3 min så suger jeg. Du skal se hvor mye som kommer ut.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Her er det best jeg er anonym for dette er neppe særlig "riktig".... men jeg plukker ut de størkna busene med pinsett! Jeg sliter med å få de størkna busene ut med nesesugeren. De sitter liksom for fast i neseveggen. Derfor plukker jegde med pinsett og det er over på 1-2-3. holder selvsagt hodet HELT fast og avleder med sang slik at han ikke skal vri hodetdet og få en hard pinsett kjørt lenger opp i nesa... Vi kom også inni en dårlig rytme. Han hadde buser og jeg sugde de ut med nesesugeren. siden det ble så mye fomling for å få de ut så ble slimhinnene i nesa irritert og de kom mer snørr.... Synes dette også er bedre nå når jeg plukker ut busen i steden for....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå