Lolla-lu Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Jeg er redd jeg er gravid igjen. Har en test men tør rett og slett ikke ta den... Jeg tror jeg skulle hatt mensen mand eller tirsdag og jeg har mensmurringer i magen, men husker ikke om det faktisk var sånn sist jeg var gravid og. Jeg har en datter på 18 måneder og hun er ganske krevsom, sover dårlig og tuller mye om natta, er sta og egen. Vi snakka på å få en til i 2009-2010, men ikke nå til høsten!!! Slutta på pillen i desember for jeg tålte den ikke, ble skikkelig humørsyk og grinete og nå er jeg redd vi har gått på en smell. Det høres kanskje utakknemlig ut for noen, men jeg vil faktisk ikke være gravid nå. Men med et krevende barn fra før og masse planer om å pusse opp til våren/sommeren passer det nesten dårlig.. Ja, jeg vet jeg bør teste meg men venter til samboer kommer hjem fra jobb.
Englemamma08-spire12-10 Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 hehe.. jaja.. får håpe de går den veien du ønsker da.. lyke til med testing oppdater oss her inne da.. hva gør du om du er gravid??
Leen Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 hehe...sånn kan det gå. Er desverre ikke alt i livet man kan planlegge. Det ordner seg alltid til slutt. Det kan godt hende at det ikke er så gale når du blir vant med tanken. Du får tenke at du kanskje får litt med ro om noen år frem i tid når de to kan underhode hverandre...
Jeg er HAR FØDT!!! Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har en liten jente på 14 mnd og jeg er 10+2 idag.. Ikke akkurat veldig planlagt kan du si, men når det verste sjokket la seg så er det veldig koselig altså.. Tenk sånn glede barna får av hverandre? Og dette med sovingen kan du jommen prøve å ordne. Jeg ringte til Karen Naphaug og et par netter etter samtalen sov vår lille snelle fra 19 til minst 0700.. (nå sover hun til 0830, men det er jo bare merkelig..) Hvis dere alt har prøvd alt, beklager jeg å komme med "gode" råd, men det hjalp iallefall oss!! Masse lykke til med graviditetstest!!!!
Chezka Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Ut fra det du sier skjønner jeg godt at det passer dårlig. Hvis du skulle hatt mensen nå denne uka, har dere jo god tid til å bestemme om dere skal få barnet eller ta abort. Hvis du ikke på noen måter greier å se for deg at du takler å ta i mot et barn til nå, så er abort en god løsning. Det viktigste i din situasjon er å ta vare på det barnet du allerede har, deg selv og parforholdet. Lykke til!
Miss Misantrop Skrevet 16. januar 2008 #6 Skrevet 16. januar 2008 Saa leit aa hore. Skjonner at situasjonen din er overveldende. Uansett valg er det kanskje ok aa faa litt hjelp naa paa den ene eller andre maaten. Avlastning, les vaske hjelp, barnepike, psykolog- man skal ikke kimse av aa ha en betalt venn som har en MD... Ta vare paa deg selv og ikke ha daarlig samvittig het for folelsene dine. Vonde tanker og tvil kommer ogsaa fra tid til annen hos kvinner som har planlagt barn ogsaa.
babysjuk82 Skrevet 16. januar 2008 #7 Skrevet 16. januar 2008 Hvis en ikke vil bli gravide må man bruke prev! Men sjønne frustasjon.tåler ik prev selv,eg bare blør av d. Men har du snakka m legen om d?kansje hjelp og få.
Miss Misantrop Skrevet 16. januar 2008 #8 Skrevet 16. januar 2008 Ikke for aa vaere smart eller slem, babysjuk.. Men det er kanskje litt sent for en moralpreken- tror nok hun har innsett at hun satt seg selv I en vanskelig situasjon. Men er enig med deg at det er verdt aa prove andre prevensjons middler. For all del ikke p-sproyte, lol. Det gjorde nemlig jeg og det tok sin tid aa bli kvitt den, ja..
babysjuk82 Skrevet 16. januar 2008 #9 Skrevet 16. januar 2008 Var ikke meningen at d skulle være moral preken eller.:-)
Lolla-lu Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. januar 2008 Jeg tar imot all kritikk til etterretning -det går bra! Vet vi tok en risk, men hadde såå lyst..hehe.. Jeg tok en test i går og den viste negativt, men mensen har jo enda ikke kommet.. Gir det ut helga og er ikke mensen her da så tar jeg ny test. Men er jeg gravid så vet jeg ikke om jeg klarer abort, føler at jeg kommer til å tenke at da har jeg en for lite. Og når barna blir større kommer til å få mye glede av hverandre når det kun er 2 år imellom. Men vi håper på at testen jeg tok i går stemmer, da blir alt så mye enklere...
babysjuk82 Skrevet 17. januar 2008 #11 Skrevet 17. januar 2008 Mange som tar en risk,hehe. Å få tette barn treng ik og vær så problematisk.mine 2 minste er d 14 mnd mellom ca.i begynelsa følt d ut som 2 babyer.nå har dem altid noen og leke med.lel om d blir en krangel.d skal gå bra skal du se.hvis du er gravid, vil d nok glede deg over magen og babyen:-)
VenterNr3og4!:) Skrevet 17. januar 2008 #12 Skrevet 17. januar 2008 Passer dårlig,- ja, det er det mange som føler, tror jeg. Selv ble vi litt i "sjokk", vi har to gutter på 1 og 2 år, og det er travelt nok i huset fra før. Vi kjenner veldig godt til urolige netter og stahet, ja.... I tillegg planlegger vi å starte husbygging til sommeren! Jeg er nå 7+0, og vi har klart å venne oss til tanken på en ny baby til høsten. Det har vært noen runder både for meg og mannen min, men nå mener vi at dette skal vi klare helt fint! -Og det tror jeg absolutt dere klarer også Lykke til!!
Suppa med nr.3 i magen Skrevet 17. januar 2008 #13 Skrevet 17. januar 2008 Hei Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver for jeg ordla meg ganske likt når jeg ble gravid første gang, for da passet det dårlig for oss av andre grunner. Det passet ikke noe bedre at jeg fikk tvillinger Men fy så glad jeg er for at vi valgte å få de ( det var egentlig ikke noe valg vi tok , for for oss var abort uaktuelt)... Så selv om det blir travle dager så tenk så mye glede barna får av hverandre når de er så tett, og ikke minst det er ikke uten grunn at tvillingforeldre får barn som sover godt, for det bare må bli sånn og både foreldre og barn innretter seg deretter. Vi ble klarer i grensene og barna forstod også tidligere at her er det ikke bare meg det gjelder.. Lykke til, om du skulle være gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå