Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #1 Skrevet 16. januar 2008 Jeg har fått tilbud om å ta keisersnitt, pga slitsom å komplisert fødsel sist. Men hvordan er det? er det mye værre? noen sier det er veldig risikabelt og utrolig vondt!?
Drangelina Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Jeg hadde KS sist, hadde utrolig vond og vil aldri ha det igjen hvis jeg kan velge. Andre igjen syns KS er relativt uproblematisk. Men: Det er jo en operasjon, en alle risikoer det medfører. I tillegg kan du ikke løfte noe annet enn babyen i 6 uker, så hvis du har en liten en (jeg har en på 2), så er jo ikke det så lett. Babyen min ligger i seteleie, så en vaginal fødsel er ikke bare-bare, men jeg er ikke i tvil- jeg vil heller føde vanlig. Husk at når du har født før går det ofte lettere andre gangen. lykke til uansett hva du velger!
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 Jeg hadde hastekeisersnitt forrige svangerskap, og skal nå ha planlagt ks. Selvfølgelig er det ikke noe særlig å ha et sår i bikinikanten den første tiden, og ikke får man løfte noe særlig de første ukene, og trening fy, fy de første mnd. Men jeg var sprek dagen derpå, og beveget meg mye - og det gikk bra. Var på en liten trilletur et par uker etter fødselen. Men en venninne som fødte seks uker etter meg var i like god form som meg. Så det er fordeler med å føde vaginalt! Vil ha planlagt ks nå, for med hastesnitt så må man også ha antibiotika i ettertid pga ikke tid til ordentlig vask og det hele opplevels dramatisk, samt at risikoen for komplikasjoner er høyere for hastesnitt enn for planlagt snitt. Men, men har ikke hatt problemer med snittkanten i ettertid eller i mitt nåværende svangerskap. Orker ikke tanken på å prøve å føde vaginalt igjen, det ble for traumatisk opplevelse for meg.
Emmilo Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Jeg blev satt i gang og endte opp i akutt keisersnitt. Jeg følte meg litt lurt på selve fødseln og det var mase styr etterpå i forhold til ting som tidligere blitt nevnt, løft, arr, vondt, antibiotika. Men jeg tar planert ks når som helst med nr 2, om alternativet er å KANSKJE kunne føde en grei normal fødsel. De sa sist gang at jeg sannsynligvis ikke kan føde vaginalt så jeg skal på vurdering snart.
Mesusah Skrevet 16. januar 2008 #5 Skrevet 16. januar 2008 Har ikke noe negativt å si om KS jeg. Var i fin form etterpå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå