Gå til innhold

Lyver dere på jobbintervju???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på jobbintervju på fredag og lurer på hvor ærlig jeg skal være. Det er i en helt ny bransje for meg og helt nye arb. oppgaver. Jeg lurer på hva jeg skal svare når de spør om jeg passer inn, og om jeg kommer til å takle stresset og arb. oppgavene... Sier dere jada det går nok fint, selv om det kanskje ikke gjør det??

Mmmmm

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vel, jeg fungerer best under stress, så jeg hadde ikke trengt og lyve, men ville nok sagt at jeg taklet det bra ja :o)

Skrevet

Klarer ikke å lyve. Ser det på meg med en gang. Syns det er bedre å være 100% ærlig, så får de heller vurdere det.

Skrevet

Du lyver ikke om du sier at det nok går fint. Du vet jo ikke før du har prøvd. Men et bedre svar er at du "liker utfordringer" og "ser heller løsninger enn problemer". Detter forutsetter selvfølgelig at du mener du faktisk liker utfordringer og ser løsninger istf. problemer.

Hvis du virkelig tror at du ikke takler stresset og arb oppgavene så er det kanskje greit å prøve seg på noe annet...

Lykke til!

Stå på og selg deg selv. Ta initiativ i stedet for å bare vente på spørsmål.

Skrevet

Du vet jo ikke om det kommer til å gå dårlig heller... Så det er vel strengt tatt ikke løgn å si at du kommer til å klare det helt fint.. Jeg trodde jeg var klar for en jobb jeg søkte på. Svarte helt ærlig at det kommer til å gå kjempebra!! Etter 2 mnd gråt jeg på jobb og fant ut at det ikke var så mye min stil som jeg hadde trodd på forhånd...

Skrevet

Juger så det renner av meg;)

neida, det kommer litt an på stillingen og jeg har prøvd "dønn ærlig" varianten en gang.

"dette har jeg ikke gjort før så jeg vet ikke, men håper veldig jeg får prøve fordi blabla"

Jeg fikk ihvertfall IKKE den jobben! Hehe...

Skrevet

Eg forteller det meste eg!! Eg er klar for utfordringer og jobber også best under stress. Eg elsker å ha mange ballar i lufta og fange dei alle for så å setta meg ned og puste ut før det er på han igjenn!!!

Men det er meg da.

Skrevet

Løgn tar de deg til syvende og sist på hvis du blir ansatt. Har selv intervjuet folk til jobber, og man tar faktisk fort om folk lyger eller strekker sannheten veeeeeldig langt.

Det du bør gjøre er å tenke over hva slags spørsmål du kan få, sette deg inn i bedriften og stillingen, slik at det ikke kommer noen overraskende spørsmål på deg. Du bør også tenke over positive og negative sider ved deg selv, for det spørres det mange ganger om. De negative sidene bør da være slik at de kan vendes om til å være noe positivet når du forklarer deg.

Og for all del, tropp ikke opp i dongriklær eller med tyggis. Sitt ikke tilbakelent og med armene krysset over brystet. Man ser veldig mye på kroppsspråk også. Ikke overta intervjuet med å spørre altfor mye, se intervjuerne i øynene og vis interesse.

Vet du ikke spurte om det - men tok med disse rådene allikevel.

Lykke til - dette skal gå bra skal du se.

Skrevet

Nei jeg lyver ikke. Det slår bare tilbake på en selv:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...